AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
636

Möjligt att bygga en "ordinär" datadisplay i bilen?

Om man införskaffar sig en ordinär datadisplay (LCD/TFT), kan man då om man är lite händig bygga in den i bilen o koppla den till "stereon" så att säga?Eller?

Tänkte du koppla en display till en vanlig bil stereo?
Det går att göra om du har Video-out på stereon. Brukar finnas på de stereos som är komplatibla till att spela DVD skivor.

Vad vill du ha för information på displayen?

Tänkte mer änvända displayen ala "Pimp my ride" dvs ha till o kolla på film i bilen tex...Förslagsvis infällda i taket.
Min fråga är dock om en helt oridinär data display kan fås att funger tillsammans med en sådan stereo tex som du nämner.
Själv kabeln som kommer från displayen o som sedan var ansluten i datorn ser antagligen inte alls ut som den borde för att passa i stereon misstänker jag. Med andra ord: om man "fixar" en adapter emellan så att säga kan man då få det att funka?Eller?

Robsarve
Tja, jo det går, men det blir inget vidare bra bild med en kompositvideo till VGA-omvandlare och dessutom är det dyrare än att bara köpa en skärm gjord för vanlig komposittvideo (ca 1500:- och uppåt)

tycker Erik
Ok....displayerna jag kan få tag i 14" resp 15.4" WSXGA ligger bara o skräpar ändå...14" kan jag nog få för en 1500....
Så vad behöver jag mer utöver display/inverter?

Skärmen går ju på 12v så det är inga problem. Men du får ta bort adaptern till skärmen. Mellan skärmen och Stereon räcker det nog med en sladdjävel.

Mitt tips är att lägga ner dina idéer, för det första så tror jag att det är svårt att få det snyggt, vad hade du tänkt sätta skärmen? För det andra så kommer det nog bara vara mest störande och du kommer ta ur grejerna efter ett tag. Till min förra bil köpte jag en DVD + en 7" widescreen skärm, det var roligt i en timme, sen blev det bara jobbigt och jag tog ur grejerna efter några veckor. Sen dess har det bara legat, någon som vill köpa?

Om jag skulle ha någon multimedia i bilen skulle jag köpa en In-dash enhet med motoriserad 7" Wide skärm, DVD, Radio, TV, CD och förstärkare i ett!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.