|
|
|
|---|---|
|
Jag har automatiskt avbländbara backspeglar på bilen. Dock så ser spegeln på förarsidan mycket konstig ut. 75% av ytan är starkt röktonad "innanför" ytan. Den där spegelblanka ytan har försvunnit liksom men ytterskiktet är ändå "perfekt". Förstår inte vad som hänt...? Är det lätt att plocka av glaset? Hur? Vad kostar nytt? | |
|
Hej ravve. Har exakt samma problem på min spegel på förarsidan. Den är också starkt gulaktig/röktonad. Jag var hos både min Bmw-mek samt hos auktoriserad Bmw-verkstad för att utröna orsaken. Svaret var från båda håll: Bara att byta. Varför spegeln kan bli på detta sätt är oklart men en orsak som kom upp var fukt (det är speciella electrochrome glas) som kan tränga in när man tvättar med högtryck. Jag har därför slutat spola med högtrycken på backspeglarna. Kan säkert finnas någon annan orsak också men vad vet jag ej. Till det tråkiga hör att dessa glas är svindyra om man jämför med vanliga, c:a 2000-2500 sek per st. Det är dock enkla att ta loss. Bara att ta ett platt verktyg tex. en större spår mejsel och försiktigt bända loss. Akta så att du inte skadar själva spegelhuset bara. Jag har valt att leva med det ett tag till eller tills ekonomin tillåter ett byte:) Vh/ Kermit. |
|
|
Fy satan de va dyrt... Vet du vad ett vanligt kostar? |
|
|
Ravve. Sorry att jag inte svarat, har inte haft tid att sitta framför datorn. Tyvärr har jag ingen exakt prisuppgift på vad ett vanligt glas kostar men det är nog på rätt sida om 1000-kr strecket:) Vet inte om de passar, men det borde det göra tycker man. Vh/ Kermit. |
|
|
2800:- för avbländbart och 700:- för standard hos BMW. Saftigt vilket som... ska nog försöka hitta begagnat. |
|
Croazia |
Hej ravve, följde din tråd när du ville köpa M5 men nu ser jag att du bytt 325:an mot en 540 grattis, när kan man se bilder och höra lite fakta om varför det inte blev M5. Funderar nämligen själv på M5. Mvh Alex |
|
Jag tänkte lägga in bilen i galleriet vid tillfälle. Ska först lämnas in på rekond innan det blir några foto. Anledningen till att det inte blev M5 är enkel. Det blev lite för dyrt att köpa och troligtvis mycket dyrare att äga än 540. Bara försäkring och bensin hade skinnat mig... och det hade inte funnits några större utrymme för reparationer. 540 är dyr men inte omöjlig... dessutom är det en underbar bil. Den har allt jag ville ha förutom elstolar med minne men vafan :-) |
|
|
700 sek för icke avbländbart, ialla fall 3/4 billigare:) Hörde av min mek att när dessa electrochrome glas började gå sönder höjde Bmw-priset. Vet inte om det är sant men det skulle inte förvåna mig... Vh/ Kermit. |
|
|
köpte 2 speglar avbländbara och med värme för 240:- +frakt på Ebay ; ) Har inte fått hem dom än så jag ropar inte hej än men är dom i ok skick och jag får hen dom hela så var det ett klipp. Speglar säljs HELA tiden men ofta till lite högre pris, vanligt är runt 500:- + frakt vilket även det är överkomligt. har oxå ett gult glas på förarsidan, verkar udda att dom skulle bli gula av högtryck, trodde det var en budgetlösning där någon bytt mot ett utan avbländningen, tycker inte glaset/funktionen är speciellt bra på förarsidan men däremot på höger och den mittre funkar det klockrent. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
| Behöver du båda glasen du köpte? Jag kan köpa ett av dig annars. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.