|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada. En liten fråga som gäller exportnummerplåt samt P-böter. Jag har importerat min bil från Tyskland, och har fått sådana där eländiga P-böter. Detta var i somras och jag har inte hört någonting (har inte betalt dessa). Hur många böter måste man eventuellt få innan man börjar på allvar söka efter ägaren till en exportplåt? Mitt störta dilemma är att i området där jag bor så finns för få parkeringsplatser i förhållande till lägenheter. Detta gör området till ett eldorado för dessa eländiga lapplisor. På vardagar så kommer dom vid 06.30 (innan folk börjar åka till jobbet) och på helger kommer dom vid 08-08.30. Allt för att tjäna pengar på detta elände. Kan man eventuellt använda sig av sina gamla exportplåtar innan man hinner få en P-plats? | |
|
du kan nog skita i att betala den där böteslappen jag fick också 2 lappar när jag just hade importerat min Mercedes jag ägde förut båda som där lapparna åker ner i papperskorgen ganska så snabbt det var 4 år sen och inga böter än :) jag skulle tro (obs vet inte) att 200kr (eller vad nu böteslappen var på) i böter är nog inte nog med motivation för dom att börja nysta i vem som igentligen äger bilen det kostar nog dom mer än så att hitta dig dom lappar nog bara bilen på chans att ägaren kanske inte tänker på att reg nr på bilen inte tillhör han |
|
|
Men kanske är bäst att ni kollar upp det med P-bolaget! Jag har hört hemska historier om sådan P-böter! ------ Länk Länk |
|
|
@Powder80 Böterna är på 450:- :-( Mindre roligt då det är helt omöjligt att parkera hemma. Skulle principiellt kunna parkera bilen hos min gamla mamma, till följd att jag måste åka buss ca 7 km så fort jag behöver bilen (nästan varje dag). Vad gäller om man skulle helt enkelt bara ta bort skyltarna. Någon som vet? Bilen har idag självklart svenska skyltar (men jag byter när jag kommer hem och parkerar), men dom vill man inte alltid visa under dessa besvärliga förhållanden ;-) |
|
|
Tar du bort skylten, då kan det hända att de tar hjälp av en bärgningsbil! Och då får du hämta bilen hos polisen! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Inte hos polisen! Min kompis parkerade med export skyltar på, det var på en 7 dygns parkering och efter 2 - 3 dagar bärgade dom bort den! Den hamnade på en plats i ett industri område där dom förvarar bärgade bilar tills ägaren hämtar den! Min Bil - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.