AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
808

tydlig däckljud

Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Är det ett vanligt fenomen på 540- touring att man har hör väg/hjul ljud in i bilen .Har det störande ljudet bak, mest på ena sidan , låter som ena dörren skulle vara lite öppen och så låter det ända längst bak i bilen. som det skulle blåsa stormstyrka.

540-98
MVH // Helena
Kolla om någon av gummilisterna är trasiga eller sitter snett. Jag menar alltså de lister som sluter tätt när dörren stängs.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Kolla däcken. Min lät oväntat bullrigt, bytte däck och nu sväääävar jag fram! Däcken var snedslitna.
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Eller lågt tryck i däcket ger högre vägljud.

Håkan
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Tackar & niger för svaren ..

Listena är if* lite slitna men kan inte tänka mig så mycke ljud från det.
Har försökt med att peta isolering in där säkringarna sitter ovan hjulhuset men..men kan juh inte vara meningen att man börjar isolera bilen själv.
Och däcken är inte i bästa skick.
Skall inhandla nya däck kanske det hjälper..

MVH // Helena

sl
137
slhap
530Da Touring -02
polarn har jätte skumt ljud från sina bakhjul, de låter typ som ett hjul lager som är på väg att ge upp, vi har provat att köra med andra däck så det är dem som låter, mönstret i hans hjul är fräscht, de är endast ett halvår gamla. klackarna på däcken ser förvisso konstiga ut, de är lite snett skurna, å varannat håll, ser typ ut som fjället på en fisk.. :)

no brains, no headache...

fingerspitzgefühl!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Helena:
Beroende på vad det är för däck så låter det olika mycket. Vissa däck är tystare än andra. Gamla hårda däck låtar i allmänhet mer än nya mjuka
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Helena:
Beroende på vad det är för däck så låter det olika mycket. Vissa däck är tystare än andra. Gamla hårda däck låtar i allmänhet mer än nya mjuka
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Helena:
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Ja att olika däck låter mer eller mindre , Och mina lite slitna lågprofils däck skall låta extra gissar jag ut..men som att det skulle blåsa i bilen trode jag inte..
Men som sagt skall inhandla nya däck, kansle det blir lite mindre stormvindar och däckljus :-)
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Köpte Toyo däck i våras(lågprofil)de ger ifrån sig ytterst lite vägljud in i kupen,är helnöjd kan tilläggas.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.