|
|
|
|---|---|
Ulke |
Hej, hur mycket har ni sänkt era 530/540 E34? Bilen är en 540 1995 utan M-paket tror jag :o) Tycker nu att det ser ut som om man smärtfritt kan sänka den 60mm fram, men bak så skulle jag inte vilja sänka mer än cirka 20mm....hur har ni gjort? Tacksam för svar, gärna med bilder... Har nu ställbart chassie på den, men vill ha dit en fast sänkning istället...den får dock inte bli för låg så att den ser säckad ut.. mvh >Ulke |
Robban_e |
Tjena, har sänkt min 530-93 60 fram o 40 bak sitter perfekt och den ser inte säckad ut, har tyvärr inga bilder än, men det kommer in på gallerit snart... Mvh -=BMW=- |
Ulke |
Gott, väntar o kikar mvh Ulke |
Robban_e |
Nu finns det några bilder.. Länk Mvh -=BMW=- |
Robban_e |
Har du sänkt bilen än?? -=BMW=- Länk |
|
Jag har sänkt min ca 45-50mm fram med Eibach sportfjädrar och Weitec GT kortkolvade sportstötdämpare (jämförbara med Bilstein, säljs hos Bildelsinporten.se) och rejäla genomslagsskydd från Monroe. En perfekt kombination. Bak kar jag sänkt den 15mm med nivåregleringen. Här är en länk till bilder på bilen: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
the roughrider fan vilken fet bil du har så jävla sexig den är grym .... var fick du tag på alla grejerna = pris. MVH-V8 |
|
Ulke |
Robban Nej har ej sänkt den med fasta fjädrar ännu, bilen skall in på hellack nu snart..... Men jag tror att jag chansar på en 60/40 verkar inte bli så lågt som man tror, utan ganska bra..... Bilstein är redan gjutet pga. tidigare erfarenheter av dem...fjädrarna är inte bestämda ännu...antagligen H&R eller Eibach beroende på tillgång i den dimensionen.. mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.