|
|
|
|---|---|
|
Jag fick en konstig sändare till bilen. Ser ut att vara en BMW original produkt. Trycker jag på sändaren startar nån fläkt i kupén. Även en liten fläktsymbol lyser sidan om navin. Vad är detta för nåt? | |
|
Det betyder att du har en Webastovärmare i bilen vilket är en mycket trevlig sak under den kalla årstiden. Du kan med din sändare starta denna värmare i bilen och sedan så värmer den i 30min. Med andra ord lagom att sätta på denna när man stiger upp på morgonen. Käka frukost och borsta tänderna och sedan är bilen varm och go när man ska iväg. ___ //Ulf |
|
|
Det är inte bensinvärmare du har på din bmw? Webasto? Skulle nästan tror det. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det går även att förinställa när värmare ska starta via en menypunkt i monitorn... ___ //Ulf |
|
|
Jag kan inte hitta nåfgot webasto i listan över utrustning till bilen. Dock har jag sett i menyn på skärmen att man kan ställa in nån tid. Aux/Heat eller nåt heter de har jag för mig? Värmer de hela kupén eller bara bensinen? |
|
|
Den värmer kupén. Utrustningskoden är 536. Att värma bensinen ger tyvärr inte så mycket ;) ___ //Ulf |
|
| Testade den i morse och det fungerade klockrent :-) | |
|
den kan vara eftermonterad på bmw eller så och då har du inte utrustnings koden. Visst mär det skönt när det väl fungerar. MvH Bmw 4-ever |
|
|
När vi ändåså är inne på detta med webasto Någon som vet om alla orginalmonterade ska ha fjärren? Jag har nämligen ingen fjärr till min men skulle vilja ha, det jag funderar på är om det bara är att beställa en? Kan man se om man har någonmottagarmoduul någonstans? |
|
|
Orginalantennet för fjärrstarten är svart och ca 3*10cm och brukar tejpas fast i överkant på vindrutan. Kan ju vara löst på annat sätt orginal. Fjärrstart ska nog gå att efterkomplettera med om man vill ha det. M.V.H. |
|
|
Jag funderar på om det ev. skulle räcka med att köpa denna föratt få det att fungera Länk Kan man i sådana fall "koda" in fjärren själv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.