|
|
|
|---|---|
|
just det... ändröret på min bil sticker ut ca 15 cm. Är detta acceptabelt hos bilprovningen? Eller är de så petiga och anmärker på detta? MVH | |
| Om jag minns rätt så är kravet att avgassystemet är tätt och slutar efter/utanför bilen, dvs så länge det sticker ut en bit "bakom" bilen så är det ok. | |
|
Sticker det ut 15cm från slutburken eller från "ändan" av karossen? Dock tror jag att du får en lugn dag på besiktningen gällande den delen :S |
|
|
Det ska inte vara några problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Goli...det sticker ut 15 cm från stötfångarn så 20 cm från slutburken :) | |
|
då kommer dom säkerligen vara gnälliga om det, varför kapar du inte till det så det kommer längre in då det blir snyggare också? mvh // Rasmus |
|
|
Numera är det OK med slutrör som mynnar ut under bilen, en bit fram osv, vilket det gör på många bilar idag. Det är kanske inte så snyggt eller praktiskt med rör som går 15cm bakom bilen. FP |
|
nxv |
vi har en cadillar 53:a där 4 st slutrör slutar ca: 60cm bakom bilen :) låter gott, och ser gott ut. Bilen på G: Länk |
|
nxv: Det var väl nån länk på nån tråd här som visade en massa japaner (tror jag det var) med flera meter långa stuprör upp i luften efter bilarna för en tid sen...) Kanske nåt för dig? FP |
|
nxv |
folke; nej tack. :) jag gillar jänkare med V8:or, inte japanska 4cylindriga 2litersfjuttar. (och så självklart tyska bilar...) Bilen på G: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.