AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
819

Nått konstigt i lacken...

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Märkte idag på bilen att de uppstått nått konstigt i lacken på ena bakskärmen... Typ nån repa eller nåt men känner man på den så känns den inte neråt i lacken som en repa utan mer som en utbuktning.. den är ca ½cm bred o är ca 20 cm lång... har provat att skrapa bort med nageln men det e lönlöst...
Någon som har nån idé hur jag ska fixa?
Länkar till en bild som jag tagit på "skiten" oxå... Länk

mvh Daniel

Sp
3.093
Spajjjs
Länk

ska det vara till länken...sorry... telia verkar segt.. har laddat upp, men bilden ska "komma upp" så småningom..

Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Prova att lägga ut bilden också ;)

Har du koll på historiken på bilen? Kan det vara en gammal skada som någon har lagat?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ser ut att vara någon form av skrapmärke på ytan!

Prova med en mjuk trasa och lite polish för att polera bort färgskiftningen.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
De ser ut som något i plast/gummi dragits mot lacken. prova o tvätta rent och sen gå på med cleaner för att se om du kan lyfta det. Borde inte vara något problem om de inte skadat klarlacken. Om det är ett sådant "gnidmärke" som jag tror de är så kommer det försvinna helt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Nu såg jag bilden. Det ser inte ut som en plåtskada. Det ser snarare ut som om någon har dragit ett gummi- eller plastföremål mot lacken. Har du provat med avfettning?
Sp
3.093
Spajjjs
Tack för svaren folk! Ska ge mig på det imorgon. Har ingen cleaner.. men nån flytande rubbing? kan d va nått eller ska man köra med lite mer "oflytande rubbing! eller köpa lite cleraner? Sonx eller nåt?

Håller med alla ovanstående, ser verkligen ut som något har lämnat efter sig en yta, antagligen gummiliknande...

Flytande rubbing låter som det borde få bort det... Den enda risken är väl att du kan få polerrosor av medlet men ta en liten yta och se om du kan göra någonting åt repan/märket först innan du fortsätter över hela...

/M
Sp
3.093
Spajjjs
Tack, ska försöka med en liten yta innan jag ger mig på hela. Återkommer med resultat under morgondagen!

mvh Daniel

Sp
3.093
Spajjjs
Har tyvärr inte haft tid att fixa det idag. Får se under morgondagen.. återkommer ;)

Visa användare
183
lier
320ia -94
Det där kan gå att polera bort. Ser inte så allvarligt ut, men tråkigt när det är där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.