|
|
|
|---|---|
|
Jag har laddat hem och brännt en skiva med Version 21 nu till min 540 E39 med MKII. Ska man bara slå på tändningen och köra in skivan och följa instruktionerna? Vad är det igenligen som kommer uppdateras? | |
|
Hej, jag uppdaterade min e46 MKII till v.23 utan problem men tyvärr så finns det dom som råkat ut för att navin hängt sig efter/under uppdatering, prova att söka på forumet. Det var mycket enkelt att uppdatera, man följde bara instruktionerna på skärmen. Det man skall vara nogrann med är att bränna på en hög kvalitativ CD och detta långsamt för att minimera risken för skrivfel vilket kan ge tråkigheter. Jag tog några suddiga bilder under uppdateringen (mörkt) som jag kan maila om du är intresserad. Mvh //Sibbe Länk |
|
|
Jag håller mig nog gärna till V21 som ska vara en säker grej. Ville bara höra så de inte nåt annat speciellt man skulle göra. |
|
|
ravve: Bimmer Sebs kommentarer gäller alla versionen, dvs även V21. Som sagt se till att CD-R:en du användt är av bra kvalitet och att du bränt den på så låg hastighet som möjligt. Hade själv problem med detta och fick göra om allt. Sen finns det ett antal trådar som behandlar uppgraderingar och exakt hur man ska göra. Finns i dessa också länkar till amerikanska sidor med mer info. Jag skulle lägga lite tid på att kolla dett för gör du fel så finns det risk att navienheten pajjar och den kostar en slant. ___ //Ulf |
|
| Var hittarman dessa uppgraderingar? Vad är skillnaden? Är det kartorna som skiljer? | |
|
Tror det mesta finns att läsa och hämta här Länk OBS! Det är tydligen V26 som är den senaste SOM BARA BÖR ANVÄNDAS PÅ MK IV enl denna sida pga risk för låsning/hängning av navi enheten på äldre varianter !!! (Men det finns även möjlighet att uppdatera MKIII och bakåt enl service bulletin PDF nedan) Men en massa nyttig läsning finns där. Jag upplevde ingen större skillnad på min förra MKII navi, kanske lite snabbare. Sen är det lite småfix i själva visningen odyl. Det är alltså inte någon uppdatering av kartorna, de ligger ju på CD/DVD:n. V26 info (PDF): Länk //Sibbe |
|
|
Uppdatering av kartorna är jag fullt medveten om. Men det finns alltid en anledning till att man uppdaterar programvaran så man bör nog sträva efter att ha den senaste. Ingen som har Norden 2005 och vill dela med sig/byta mot nåt? |
|
|
Missade att skriva att mitt klarläggande ang. de nya mjukvarorna var till westcoast_man. Mvh //Sibbe |
|
|
Jag har uppgraderat min MKII till 2-1/81 i förra veckan med V.26 paketet som Bimmer Seb länkar till. Det gick bra och den brända CD.n finns att låna vid Karlaplan om nån vill prova att uppgradera sin navigatormjukvara (på egen risk). mvh Nisse |
|
| Har precis uppdaterat min MKIII 3-1/40 till 3-1/63 med V.25 paketet som också innehåller senaste mjukvaran till MKIII. Det fungerade helt enligt instruktionerna här på forumet och med den den nya mjukvaran går det snabbare att scrolla runt mellan menyer och inmatningar. | |
| Hoppas det blir snabbare på MKII också för jag upplever den som ganska seg. | |
| Har precis uppgraderat till SW 2-1/81. Gick riktigt smidigt, slog bara på tändningen och mata in skivan sen fixa den allt själv på ca 5 minuter. Tyckte det blev bättre flyt och snabbare i menyerna. | |
|
Var kan man ladda ner senaste versionen? Sidan som länkas till i denna tråd verkar vara nere?! /Manray/ |
|
| Manray: Länk | |
|
Tack för länken Hewi! V26 verkar vara senaste, men passar endast DVD baserade system (MKIV). Om jag förstått har jag MKIII? /Manray/ |
|
|
Manray: Jag har också MkIII och den versionen fungerade för mig.. Ha en fin.. T |
|
| v26 alltså.. | |
|
Ok va bra o höra! På X5-sidan stog det att man måste ha DVD läsare i naven? Var installationen krånglig? /Manray/ |
|
| Manray: Inte alls, gjorde som de flesta redan skrivit, brände den på lägsta hastighet med programmet.. .hmm, vad hette det nu igen, alcohol120 eller ngt sånt. Gjorde även key_cd för att få split-screen. Därefter var det bara att stoppa i skivan och köra.. enligt instruktionen. Det tog en stund och vid ett tillfälle så oroade jag mig för att det skulle ha stannat, men det gjorde den inte, lite tålamod behövdes. När allt var klart så frågade den efter key_cd skivan och därefter var det klart... gick mycket smidigt. | |
| Finns förresten några trådar på AP som har mkt bra beskrivningar på installationen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.