AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
556

nån som har mått på m30 i e30 motorfästen?

Som topicen lyder. nån som har det det är nyare m30 från e32 735. och ska ner i en e30-88 Tänkte om nån hadde måtten,,, för man brukar ju oftast göra fästena i fler delar. men men skriv om ni har eller vet nån annat som har. MVh
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

I med motorn, justera in den där du vill ha den, skruva fast plattorna i blocket och punkta ihop fästena på plats. Ta sen bort fästena, lägg upp dom på arbetsbänken och helsömma dom. Klart.
det är ju just det som är svårt... att få den exakt på rätt ställe,,, därföre vorre det lätarna om man fick måtten,,, men annars får jag ge mig in på det... jag har en till fråga eftersom jag ser att du har gjort det här + litte över gränserna:D... du har inte en bild eller nått på var och hur mycket du har slagit in torpeden "om det igrepet har gjorts"...Mbh
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Nja dåligt med bilder. Tror egentligen inte att man behöver banka så mycket med facit i hand. Fick massera lite för att downpipen skulle få plats men har man ingen turbo såtror jag inte att det är nödvändigt.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Vi har Alpina B6 fästen
finns det nått ni inte har;) nae men tackendå.. ger mig in på att bygga ett par egna,, tror nog jag ska kuna lykas,,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.