|
|
|
|---|---|
|
Hej hej.. Har ett väldigt irriterande problem! Har ett par kryssekerfälgar från 1195 (avplockade av bilen just nu). På dem har jag bla. fastbränt bromsdam, + nån gul beläggning som bara inte vill ge sig!! :( Min fråga blir därför: Vad rekomenderar ni att tvätta fälgarna med? Och även om ni har nått tips på bra, hållbara vaxer, och hur man lättast vaxar själva ekrarna (de sitter juue rättså tätt de små jäklarna..) väldigt VÄLDIGT tacksam för svar.. Olio | |
|
1995 ska det vara, inte 1195! :) Olio |
|
|
Det låter precis som dom ser ut som farsans såg ut innan jag fixade till dom. Det finns ett medel som hetér Du-Jet som jag använde, först sprutade jag på det och lät det verka i 5min sedan tog jag högtycken och sköljde av med......då blev dom nästen rena. Efter det tog jag oxh sprutade på det igen och körde runt med en svamp och allt försvann. Jag vet inte vart Du-Jet finns att köpa men jag vet att dom använder det på volvo när dom recondar bilar fast det dom har är på stora plåtfat (300liter eller nåt). Efter denna behanling är det bara att vaxa lämpligt vax. |
|
|
Joo.. Men det är just VAXNINGEN som jag skulle behöva hjälp med.. Om du har nått bra knep på att komma åt överallt.. Det är juue väldigt lite utrymmen.. Olio |
|
| Ta hjälp av någon som arbetar som befäl. De har VÄLDIGT små lillfingertoppar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.