|
|
|
|---|---|
|
Undrar bara om någon här har en aning om vad ett rimligt pris för en 523i -00 , 9 200 mil med Mpkt är ? | |
Njuren |
145000 BMW - i nöd och lust? |
|
Jag skulle säga 130-140'. Är dock medveten att det finns gott om bilar som annonseras för avsevärt mer men med tanke på att det går att hitta 525i -01 med M-paket för ca. 160' så lär det vara svårt att få ut samma pengar för en 523... ___ //Ulf |
|
| Det beror väl på när nästa service infinner sig, antagligen en dyr insp II. Dessutom om bilens däck är slut så kostar även detta en bunt tusenlappar. Jag gissar på att bilen som du ber och få värderad dras med bägge dessa "åkommor", och då skall priset vara lägre än 130 - 140... ;) | |
| tack för svaren... köper bilen i slutet av veckan för 150 000:-. Däcken har gått 1 år, nästa service om ca 800 mil (får en rekvisition på d:o från bilfirman där jag köper bilen). Det här blir min första 5 serie, har tidigare haft 320i -01 och en 320d -05 (leasing men i och med att precis bytt jobb så var jag tvungen att lämna tillbaka den). 523'n är i toppen skick, inga märken på dörrar eller liknande, så det känns helt rätt att köpa den. | |
| Känns det rätt så ÄR det rätt... | |
| Utgår att bilen är import och dokumenterad. Vid privatförsäljning 113-124kkr | |
|
sabbis: Jaså?? Jag utgår nämligen från att den är svensksåld?? Om du fått dina siffror från en tabell med prisuppgifter så kan jag berätta att dessa tabeller inkl gröna listan aldrig stämmer speciellt bra på m-kittade Bmw. De står alltid alldeles för lågt enligt dessa listor. Man får helt enkelt utgå från andra annonser. Och du hittar ju inte en enda annons med en 523i M-sport för 113-124tkr.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Håller med Rolex. Hittar en som ligger strax under sabbis siffror men den har rullat 21' mil. Den billigaste motsvarande på Blocket ligger på 137' medan merparten faktiskt ligger på 150'+ i annonspris men då börjar det blir dyrt. Kan du hitta en ärlig 523im -00 med under 10' mil för 120' så är det ett mycket bra pris. Nu visade det sig ju att kavve köpte den på bilfirma men en service inkluderad så då får man ju lägga på lite jämfört med privatköp. 150' är kankse aningen i överkant men är bilen fin och det känns rätt så är det värt några kronor extra. ___ //Ulf |
|
| uppdatering.. priset blev 147 000:- + en rekvisition på nästa service dvs vid 10 000 mil, det lönar sig att förhandla. Den är svensk såld. 2 ägare och som jag skrev tidigare i väldigt bra skick. Nu återstår det bara att komplettera orignal vertygssatsen, det fattas en tång och skruvmejsel. det kanske finns någon här som har detta och vill sälja ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.