|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett schysst pris på en 535 E34 årsmodell 91. Skulle vilja ha lite snabba kommentarer kring denna bil? Krånglar mycket? Bensinförbrukning? Skillnader gentemot 525'an? Tacksam för svar! | |
|
soppa drar dom iaf om 89:A åka på en liter milen med ägg under foten! Har den som bruks/vinter bil är nöjd med den bra vrid! Min bil Länk |
|
| Ja det är ju förbrukningen jag är lite rädd för måste jag säga, men klarar man sej strax under eller på litern går det väl an. Är det många som är utrustade med farthållare? | |
| Köp dig en 535, tysk kassaskåpskvalite i all ära! Du blir inte besviken! | |
|
Underbar bil, den går under litern (lättare med farthållare), men personligen har jag svårt att få till en ekonomisk körstil med min //Simon |
|
|
535i E34 är en mycket trevlig bekantskap. Jag vill nog mena att det är omöjligt att komma under en liter milen vid blandad körning. Kör man bara lands/motorväg/längre sträckor bör det dock gå. Mvh, Kalle |
|
|
535i underbar bil för en billig peng....har en -88 alldrig några problem lycla till med bilköp..... |
|
Jeppe W |
stämmer in i kören jag med, mer bil för pengarna går inte att få. Jo de skulle vara 535 AC Schnitzer då...! :P |
|
535ans motorkonstruktion har funnits i många många år..mycket pålitlig om den servats som den ska..har dock fått kritik för känslig topp.......(har den dock vart kört på rätt olja regelbundet så är det ett mycket bra köp) MVH Jeppe |
|
|
En 535 måste man bara äga. Mer behöver man inte säga. Men man måste förstå att risken finns att man inte blir av med en sådan bil i framtiden. Om man ser till utbudet idag bör man inte betala mer än 25K för en fin 3,5:a! Det är ju de förbannade Miljöpartisterna som ställer till det! |
|
|
Jag har en 535i från år 91 och den går riktigt trevligt... Bytte till mig den från en volvo 855 tdi och fick en slant till semester penningen. Att köra den under litern då ska du vara duktigt försiktig på gasen... OM du såklart inte kör E4.an då jag har haft den på 0.97/milen. Hade den under semestern och reste runt. Och den är en fröjd att köra, lyssna och se på denna ögonsten. |
|
|
En M30 3,5 körs under litern bara på landsväg...Man bör/ska dessutom vara hyffsat lätt på gasen då. Ganska så törstig egentligen...dvs om man nu ska jämföra med modernare konstruktioner med likvärdig prestanda och koncept på motor. Mvh Janne. |
|
|
Verkar som om alla är väldigt nöjda med sina 535'or =) Då skulle man ju nappa på erbjudandet, det som tar emot just nu är att det är 85 mil bort, enkel resa =P |
|
|
Kamaxeln måste du absolut kontrollera innan köp...En "akilleshäl" om motorn inte är servad med täta oljebyten+filter hela tiden sedan ny.. Bra om en regelrätt topprenovering är gjord om miltalet börjar närma sig 25-30tusen mil eller så..Inte alls säkert att det är något fel för den sakens skull,men kolla som sagt iaf kamaxelns nockar innan köpet+att den går bra vid provkörningen. Olja i vattnet eller vatten i oljan :) kollas också innan köp såklart. Ventiljustering,byte stift osv är också nogrannt med att göra på just den motorn.. Sök inlägg för massor med annan info. Mvh Janne. |
|
|
Man behöver inte köra ren landsvägskörning för att hamna under 1l/mil i snitt, jag har haft flertalet gånger på 1000mils körning mellan 0.95 och 1l och då handlar det om 80 eller dryga 80% landsvägskörning. Vid ren landsvägskörning kommer jag hyffsat lätt ner under 0.9l/mil om jag konstant håller ungefär 100km/h. Detta sker efter ett par mils körning och sedan går det trögt, men för att kunna krypa under 0.85l/mil måste man hålla 90.0km/h. Jag har veriefierat detta och dessutom konstaterat att min färddator kan stämma så gott som exakt, kanske kan det bero på att bilen är orörd och i strikt originalskick? |
|
|
Under vintern vet jag inte om det är så lätt att köra under litern. Men annars är 535an en bra bil. Är den fin så äre bara at köpa du kommer inte ångra dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.