AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
929

värde m5 e34

jimmy/bmw
vad har den här bilen för värde ??
Länk
låter dyrt med 37000:-! 25000:- låter mer rimligt eller?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ojoj...Ja,smaken är ju som sagt olika.

Vad gäller det motorrelaterade felet så KAN(Observera KAN) det likaväl vara toppen som spruckit,vilket i sådana fall medför att en ny motor(begagnad såklart :)) bör införskaffas...En "sprillans topp" till M5 går ju på osannolika pengar..

Värdet?
Ja...Mitt svar >>>Dylika objekt brukar ha en tendens att stanna kvar hos ägaren längre tid än vad han vill,vilket innebär att priset också till slut blir lägre än vad säljaren hade i åtanke :)

JAG personligen skulle inte ens bjuda 15',men det är jag det.

Kanske går att få ut kring strax under 30',till en köpare som uppskattar utseendet!?! + har behov av div "reservdelar" eller bara tycker att bilen är ett möjligt objekt till någon form av aktivitet senare,kanske har en "topp" liggandes :/ ...osv,osv.
Tror det blir svårt med att få över 30' dock.

Mvh Janne.
Har för mig att ägaren hänger här på forumet till o börja med....

Tror han skulle få bättre betalt för bilen om han säljer den i delar...

Min personliga uppfattning är att om det "bara är att byta topplockspackningen" (vilket inte är något man gör på en pisskvart på en M5) isf varför inte göra det själv o på så vis kunna sälja en fungerande bil o få bättre betalt?
Nu vet jag inget om bilen i fråga men precis som Janne T skrev så kan det vara mer än bara en defekt topplockspackning...
Tippar på att bilen kanske går runt 25" som den står nu, eller så säljer han den i delar o får uppemot 40-50", fast då inte på en gång så att säg...

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
37000 är den inte värd och inte 25000 heller på långa vägar. Jag tror inte det är samma kille som var på forumet som äger den nu utan den är såld. Motorskadan har inträffat i nuvarande personens ägo.
Förutom problemen med defekt motor och avsaknad av allt vad originalskick innebär så saknar bilen dessutom klimatanläggning och är ruskigt snikutrustad. Den är ruskigt hårt körd, mycket spunnet med och mycket streetracad Länk samt skickade ut kvastar av blårök när vi såg den förra sommaren, att den rasat nu förvånar inte mig och säkerligen inte någon annan som sett den in action. Den är chipad med ett högt varvstopp och har enligt uppgift från föregående ägaren en växellåda från en 535i (som gick sönder förra sommaren). Ej BMW-servad, 9 svenska ägare på 4 år, ja ska jag fortsätta?
Om någon ändå ska envisas med att köpa objektet så är väl ett absolut maxpris för ett spoilermonster från 89 utan klima och med defekt motor samt felaktig växellåda inte över 15000 SEK och då räknar jag med värde på stereo och plastdetaljer som kan säljas, utan dessa extra saker så är det max 10k för eländet om man inte ska göra bort sig, motor och låda är ju i stort sett värdelösa och bilen saknar i princip extrautrustning.

-M5 E34 Limousine register Länk
HD91: Hehe..du har verkligen koll på alla M5 E34:-)

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Personligen skulle ja ge mer än 5000! Hemsk bil!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Gemini__
Ojoj, den där har gått extremt hårt. Inget fel i att använda bilens prestanda, men att "svinköra" är en helt annan femma. Sen finns det knappt något som är original på den bilen, precis som "HD91" nämner.

Mvh:
Thomas

Länk
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Tja bju han en Big Mac och co plus meny och en 5 tusing så borde båda vara nöjda!

Schnell Schneller Sterlingrau
jimmy/bmw
någon som vet vad man kan få en m5 motor för da om den behöver bytas??
jimmy/bmw
eller ett topplock ?
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Såklart för dyr, men att värdera en komplett M5, oavsett skick, till 15000:- tyder på dålig marknadsuppfattning. Skulle han sätta ned den till 20-25000:- så skulle han sälja den samma dag.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Aj aj aj, Jag har också sett hur den stackarn gått... inte kul. Rivstarter och sladduppvisningar med kall motor utan korret oljetemp osv. Det är inte konstigt om den motorn är kass. Med andra ord: om det bara är topplockspackning skulle jag bli mäktigt imponerad av M5ans motorkvalitet.

DANNE
Min bil: Länk
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Känns inte som man ska välja den allra billigaste på blocket när man ska köpa en M5... Blir nog dyrare i längden istället. Sök på M5 och max 50.000:- i hela sverige tror jag du får upp nått vettigare att köpa än just den där. Annars är väl en fräsch 540 hellre att föredra tycker jag, mer bil för pengarna.
jimmy/bmw
nu värkar den var såld iaf så !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.