|
|
|
|---|---|
| Jag har läst att toppfart för 535:an me sexan är ca 235-240, jag maxade min häromdagen och kom upp till ungefär 248-250 km/h där det inte fanns något mer alls o ge!. Är den chippad eller något då? Kan man se på nått om det är bytt chipp i den? | |
|
248-250km/h enligt mätaren va? Mvh Andreas |
|
|
Jag hade en E34 535iA i slutet på 90-talet, det satt ett Remus avgassystem på den, annars var den standard och den planade ut i 245 km/h enligt mätaren, på motorvägen. I boken stod det 231 km/h vill jag minnas (automat). Min hade ett varvstopp på 6200rpm ungeför, jag provade senare ett trimchip i den och fick varvstoppet 6500rpm så testa var du har ditt varvstopp om du misstänker ett trimchip. Min gick inte något snabbare med trimchipet. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
min E34 visserligen en 525iA -89 helt orginal ska topfarten ligga på 217km/h, mätaren stod på 230km/h, vid ca 5000-5500rpm sen va tyvärr motorvägen slut så .. har aldrig provat dra den hela vägen... så jag tror att det är möjligt att din 535:a kan göra 245-250km/h... //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
|
Enligt BMW´s egna uppgifter så går den i 235 km/h 1989 års mod. I bra skick, nyservad o lite nerför så går den säkert i minst 250 på mätaren... |
|
| Helt original med M-paket håller 245km/h mätarfart på helt plan mark, nerför mer har själv uppnått 248km/h vid en kort nerförsbacke men över 250km/h är inga problem. Själv upskattar jag att förmodligen minst 255km/h mätarfart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.