|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag snart 2 försäkringsärenden på nya bilen. Ja, ny och ny, den har snart 1300mil på mätaren. Det första är en repa över bakdörren sedan tidigare som ännu inte år åtgärdat. I fredags kväll skulle jag hem från Stockholm till Nynäshamn. Klockan var 22 och det var relativt bilfritt ute. Mellan Fasta och Trångsund går jag ut i vänsterfilen för att köra om en taxi och helt plötsligt smäller det bara till och det rasslar av lösa plastbitar under bilen. Jag stannar i vägrenen och springer tillbaka i diket för att se vad det var jag körde på. Det visar sig att det ligger en grymt stor räv vid mitträcket. Jag ringer polisen och rapporterar och går sedan tillbaka till bilen för att inspektera skadorna. Det enda jag ser i mörkret är att dimljuset saknas så lättad tänker jag att det nog inte var så farligt. Väl hemma i Nynäshamn stannar jag på shell för att gå in och handla. Då parkerar jag i ljuset och går ur och tittar på bilen. Vänster framfälg är helt röd av blod och det är en stor glipa mellan innerskärmen och stötfångaren som är intryckt någon decimeter på hörnet. Jag kände inte för att köra igenom tvätten på kvällen så jag åkte tillbaka på lördagsmorgonen och då såg bilen riktigt illa ut. Det visade sig att hela framskärmen och förardörren också var full av blod och hår. Sidoblinkersen bara hängde i sladdarna. Efter biltvätten och efter det att jag rev bort alla överblivna plastbitar så ser bilen rätt ok ut. Det sakas fortarade ett dimljus och den är intryckt en dm på hörnet men vid en snabb blick syns det inte. Nu är frågan hur jag ska göra. Ska jag lämna in den och få den återställd till orginalskick eller ska jag köpa en AC-Schnitzer from och skruva på? /Fredrik Swärd | |
| Du får ju ut värdet av orginalkofångaren så det är väl bara att lägga till vad det kostar med en Schnizerfront! :)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.