AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
892

Högglandspolerade fälgar VS Silverlackerade.

jo
37
jojon80
525i -93
518 -90
528 touring -98
Hej!
Jag undrar om höglanspolerade fälgar är väldigt svåra att hålla efter? Stenskott osv syns väldigt väl?

Om man nu jämför med "vanliga" silverlackerade. De måste väl vara lättare att hålla fräscha?

mvh johan
Nja man har ju inte bara högglans polerade, utan utanpå ligger ju ett lager 2 komp epoxilack som är (förhoppningsvis) lika stark och seg som "silverlacken"
I alla fall gjorde Fälgfixarna (www.falgfixarna.se) så på mina M-kontur 17"
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Gasar-Magnus> är dina fälgar högglanspolerade? Om du har det, är du nöjd med jobbet och vad kostade det? Håller det???

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Yes Ingo

Jag har M-kontur ("M3fälgarna") centrum är silverlackade i orginal men fälgbanorna är svarvade och polerade och epoxilackade ( skillnaden mellan silver lackat och polerat är mininalt) jag tror jag gav knappt 3000:- ink moms för: svarvning slipning lack fälgbanorna+ riktning av 2 st fälgar ( exkl demont och mont av däcken),

Allt hos Fälgfixarna ( www.falgfixarna.se) mycket seriösa killar ( killen råkade slå i ett ställ på väg ut så att det blev ett litet hack i lacken, han vägrade pruta och ge mig fälgen som den var, utan jag fick komma igen 2 dagar senare och hämta den nylackad utan kostnad...)
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
okej tack då vet jag :)

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Förtydligande: svarvning polering lack av alla 4 + riktning av 2 knappt 3000:- inkl moms
Var får man tag på dessa M-kontur fälgar passande 5-serien? De är ju skitsnygga! Ser mycke bättre ut på e34 än på e36..

- G -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.