AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
649

DTA? hur många hästar/Nm vinner man med ett sånt system?

st
3
stilmord
BMW M535-85
Jag såg att en kille här på autopower skulle byta sitt motornordchip mot en DTA box........vad vinner man på det ????

Am
569
Ambush
540i/6-94
Du vinner kanske 20-25 hästar och får betala minst 1000kr per hästkraft (inköp av styrenhet, installation samt mappning). Men ska Du fortsätta och kompsänka, installera turbo eller kompressor, köra nitro osv så är ju ett eftermarknadssprut bra å ha.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag vet vilken kille/bil du menar... det man vinner är att man får bort den otrevliga lmm med sin otrevligt strypande klaff och möjligheten att justera in motorstyrningen på ett helt annat sätt än vad man kan med den jobbiga motronicen
Dom hkr kostar def inte 1000:- per styck tex ett VEM sprut funkar helt perfekt att montera och kostar inte direkt skjortan...som vissa andra eftermarknads styrningar gör.

/Pelle
st
3
stilmord
BMW M535-85
Ok. Tack för svaren.

Då undrar jag hur mycket Hk kan jag få ut ur M30 maskinen i min M535:a-85
Jag har idag motornord superchips och K&N filter.
Jag funderar på ZEX lustgas eller turbo men jag vill helst ha möjlighet att enkelt återställa till original om jag vill.Helst vill jag inte byta koppling osv.
Jag har en Getraglåda i bilen som är original, hur mycket pallar den ??
Ni verkar ju vara proffs på detta och jag är en riktig "beginner" så jag är jättetacksam för era tips och rekomendationer ang trimmning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.