|
|
|
|---|---|
Magnus Hallman |
Kan man montera dit en intercooler utan att behöva byta och och ställa in en massa prylar?Kan man behålla samma dataenhet+turbo eller?Någon som vet eller tror sig veta?Vore tacksam för lite tips. MVH Magnus |
|
HEJ ANVÄND BEG TDS INTERCOOLER+RÖR OM DU HAR AC EJ AC ANVÄND ORG RÖR +VALFRI INTERCOOLER,KAN MONTERS EN ÄNNU STÖRRE ÄN ORG KAN NOG ORDNA FRAM BEG TDS INTERCOOLERSATS |
|
Magnus Hallman |
Jag får tacka så mycket för informationen.Ska ta en funderare.Vad kostar en beg intercooler +rör?Har nämligen ac. MVH Magnus |
|
Hej Magnus. Fikk du nogon svar i Norge? Heter det inte 524td när det er bara TD? Och 525tds? |
|
Magnus Hallman |
Tja!Jag fick massor av svar så det va super.Svar på din fråga.Nej 524 är den gamla motorn.Men det är lika mycket hk i den. MVH Magnus |
Magnus Hallman |
Hallå igen.Bmwuffe vet du hur man kan se om den redan har intercooler?Min som är en td ska väll inte ha en kylare som luftblandningen efter turbon passerar igenom.Detta borde väll va intercooler?Nu sitter det en kylare längst under den andra kylaren som luften passerar igenom.Har jag redan en tds eller?På reg papperna är det en td i alla fall och på skylltarna i motorrummet.Vore tacksam för lite mer hjälp. MVH Magnus |
|
Hej! Om det går en luftslang(rör) modell grövre från insuget och fram till en kylare och från kylare och vidare "bakåt" till turbon så sitter det en intercooler på bilen. Det kan vara kylare för olja (styrning, broms, växelåda? Jag kan inte 525td/s så exakt) också så du måste kolla noga att det verkligen är insugningsluften som går i slangarna(rören). //Kalle 528i -86 |
|
Magnus Hallman |
OK!Då har jag en tds.Jag får tacka alla för hjälpen....... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.