|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Skall jag köpa en 525 med trasig vipparm som gått 32 000 mil ? Den ser bra ut, men behöver andras åsikter. mvh //Anton | |
Ragemannen |
beror ju helt på vad man har och röra sig med så att säga men 32000 mil får mig lite nervös och så lite trasiga delar på det. Här på forumet kan du säkert hitta något som är i topp skick till en bra penning. |
bustorp |
Kan du skruva och priset är rätt så varför inte? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Hej! räkna bilen vad den är värd utan motor och betala efter det ,sen om motorn i övrigt är fin så är det ju en bonus eller om den är dålig har du ju dragit med det i beräkningarna... risken finns ju att den är dåligt servad och att mer kan vara slitet men annars så är det väl rätt så vanligt att vipparmar flyger på den motorn...så har du tur så är det bara det... annars skaffa en utbytes motor från nån privat alt skroten... Kolla upp typfelen på begagnatguiden... Mvh Andreas |
|
|
Det beror ju helt å hållet vilken 525 du har, 12V eller 24V. 12V har ju en tendens att spricka i toppen och även att kammarna är slitna vid det miltalet så har den gått så lågnt utan att någon har bytt topp så är det nog dags och den kostade 11.800:- när jag köpte en till fars 525i -89 så det blir ju en ganska stor kostnad. |
|
|
Flumgeten: 24V har ej vipparmar då den har hydraliska tryckare. men annars så stämmer det du skriver. BMW 525i 24v -90 |
|
fjamsetramsa |
verkar mest vara problem.. |
|
32000 mil är jätte mycke så ge fan i det MVH-V8 |
|
| Inte för en 525 som är välskött... | |
|
busningar ,casterstag, spindelled, styrled, fjädrar, stöddämpare,växellådan motor,vevaxl, drivaxelar, klumpen, hardskiva,packningar , mm allt sånt kostar pengar att byta ju ,,,och med 32000 mil så är bilen inte hellt frisk därför bör metalluali ge fan i det. MVH-V8 |
|
|
Med 32000 mil så borde ju fjädring, bromsar, framvagnstag och diverse bussningar och så vara bytta. Så det är ju bara att kolla om allt annat utom toppen är bra. |
|
|
32000 mil är jätte mycke så ge fan i det MVH-V8 |
|
| Han vill ha 11000 för den, så priset annars är ju helt ok. Om jag köper den så är det första jag gör att byta alla vipparmar och kamrem. Plus alla oljor. Polare som är bilmekare så jag får ju sånt jäfligt billigt. | |
|
11000:- för en 32000milad e34 525i med rasad vippa är inte direkt billigt /Pelle |
|
|
ok :) Vad för pris hade passat bättre ? |
|
fjamsetramsa |
en kopp kaffe o en bulle... |
| nej men ärligt :( | |
| Priset beror ju på om du även måste byta en massa stag och bussningar mm, för det är ju inte direkt billigt. | |
|
5000-7000...tänk på att du får en juste 525 för 15000-17000:- och en bil med rasad maskin är inte mkt värd igentligen. /Pelle |
|
|
ej mer än 5000kr... Mvh Andreas |
|
|
Instämmer i vad Pelle säger, 11.000 är inte direkt billigt för den bilen. Vad jag förstår rör det sig om en 12V-motor,i så fall är den inte nyare än -90. En sådan med 32.000 mil är värd max 15-20.000 i hyfsat felfritt skick, lite beroende på utrustning. Får du bilen för 5.000 eller däromkring kan det vara en hygglig affär, förutsatt att du kan fixa den till rimliga pengar. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.