|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på vilket larm jag ska köpa? Vill ha ett larm som jag sätter i gång med min orginal fjärrkontroll. Tänkte köpa CarGard T70C men såg att de larmet bara var för 98 och uppåt, har en 96'a. | |
|
Jag fick precis ett DEFA 400G monterat och jag valde detta istället för T70C pga bättre sirén och glaskrossdetektor samt att det var några hundralappar billigare. Betalade 3300kr monterat. Vet dock inte om det passar på din bil men det borde det. ___ //Ulf |
|
|
DEFA 400G MVH-V8 |
|
|
Hej! tack för tipsen ska ta och leta reda på var de säljer/installerar defa 400g |
|
|
Jag har en 94 med fullsmockat T70c larm. Jag är supernöjd. Inga problem där inte... REKOMENDERAS STARKT! DANNE Min bil: Länk |
|
|
den fungerar lika bra. jag har själv FOXGUARD CL10 och den är en av dem dyraste och den fugerar lika bra. MVH-V8 |
|
| Dandelue fungerar T70C med din orginal fjärrkontroll ? | |
|
Dum fråga kanske men om en bil har original larm finns det väll ingen vitts och ha ytterligare ett larm eller? Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
CarGard T70C funkar även på E39 tidigare än -98. FP |
|
|
Engström- Larmet funkar inte med orginal fjärr för jag har en massa andra funktioner i fjärren. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Daniel.F...: Tror du blandar ihop originallarm och originalfjärr. Många bilar framförallt importerade har fjärrmanövrerbart centrallås men inget larm. Om man vill komplettera med larm så är ju det smidigaste att ta ett som man kan styra med originalnyckeln. Bl a Cargard T70C och DEFA 400G passar för detta. ___ //Ulf |
|
|
Dandelue- du kan koppla T70 till din orginal nyckel, du använder dom diskreta ingångarna i larmet för att styra T70 /Ronny |
|
|
Ronny Edvardsson >> Gäller att det finns program framtaget då för den modeller vad för styrsignaler den ska läsa. M.V.H. |
|
|
Ronny- Nej. Jag använder de mindre knapparna på fjärren till externa funktioner. Ingen mening med att inte använda fjärren när jag ändå kopplat bort orginal larmet som hade falsklarmat om det vore inkopplat. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Anders Plars Larmet är färdigproggat från fabrik, man tar styrsignalerna från bilens orginal c-låsstyrbox. så Nej det behövs inte ett program för just de. i programet för T70 så är det bara inställningar för teleuppringning och extern styrning samt c-låsstyrning om bil inte har orginal fjärr... |
|
|
Dandelue du har ju en orginal fjärr till bilen eller hur???? set finns 4 styrutgångar på T70 2 plusmatade och 2 minus matade som åxå kan användas som c-låsstyrning, du kan ju styra larmet med orginal fjärren och styra dom externa med cargard fjärren, fattade jag dig rätt nu? // Ronny |
|
|
Ronny- Vi missförstår tydligen varandra. Det går EJ att använda orginal larmet samtidigt som T70C i min bil. När firman kopplade in larmen samtidigt så larmade orginal larmet även fast det första var avstängt. Jag använder mig inte av orginal larmets nyckelknappar eftersom jag andå måste ha Carguard fjärren. Använder Carguard fjärren till att larma på/av, starta bilen, stänga/öppna rutor, samt taklucka. Det kan jag inte göra från orginal nyckeln. DANNE Min bil: Länk |
|
| Någon som vet en larm installations firma där de installerar T70C kring Borlänge trakten? Hörde med Brl men dom installerade andra cargard larm och de larmen funkade inte att slå på med min fjärrkontroll var bara från 98 eller 99 och uppåt. | |
|
Engström Titta in till mig på *# eller i folk mun Roos Elektronik så ska jag titta vad du ska ha och vad de är=) //Ronny |
|
|
Ronny ---> Pratar vi T70 eller Defa400? Det gäller iaf! Att larmet vet vad det ska läsa för styrsignaler. Hur många och hur långa pulserna ska vara om det ska fungera. Och om det tex krävs en godkännandepuls för avaktivering m.m. Defa 400 har ju programmen i sig från början, där gäller det bara att få larmboxen att fatta vilken bil den sitter monterad i så den läser rätt. Ska man köra med T70 så gäller det att ladda ner rätt programm i den för samma anledning.. Men detta (ovan) gäller ju bara om man vill kunna använda bilens orginalfjärrar till att även kunna styra tillkoppling/frånkoppling av larmet. SKa man köra med Defa/Cargardfjärrar så behövs detta inte, då funkar standardprogrammet. M.V.H. |
|
|
Ronny De kan ja göra =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.