AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
990

Halvljus automatik

Någon som vet hur det går till att fixa detta? Bilen är en 328 T -95.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vet inte hur man fixar detta direkt men vet att min pappa lämnade in sin nyimporterade 325:a till BMW för byte av kamaxelgivare och då fixa dem även halvljusautomatik på den, gick på en väldigt liten slant, om jag inte minns fel så tog dem 200 kr för det eller något liknande.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
På nyare bilar gör man väl det via DIS? om det e från år 96 eller nåt.. men innan så får man nog köpa nån del som fixar det. tror att t.ex Biltema ha det..

mvh Daniel

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Bilen jag syftar på var en 02:a så det var kanske därför dem knappast debiterade nånting. Låter mycket sannorlikt.
CuteStoffe
tror också att de är från 96 man kan göra de med dis. annars så kan man köpa halvljus atomatik på mekonomen.. gjorde de själv kostade 198kr men blev inte nöjd me tanke på att du inte kan slå om till parkeringsljus när bilen är igång.. om man inte kopplar så parkeringljuset ska starta först.. men tyckte de bara blev krångligt så jag plocka ut de..
Ursäkta en nybliven BMW ägare, men vad är DIS?
CuteStoffe
det är bmw´s diagnosprogram riktigt bra faktiskt får reda på alla fel på bilen..
Är det något man kan göra själv? Dis alltså.
mvh Johan
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
På e46 gör man det via dis på e36 och äldre köper man en "halvljusautomatik" sats Länk

Mvh Micke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.