AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.547

Pruta i Tyskland

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Pruta på begagnad BMW i Tyskland - självklart är det väldigt individuellt beroende på bil och bilfirma. Men kan man säga -10% på priset rent generellt? Någon med erfarenhet av Tyska bilhandlare? Är det annorlunda "förhandlingskultur" i Tyskland, måste man t ex hitta fel/skador för att få ner priset?

(Jag vet att denna fråga vart uppe tidigare, tycker dock att det är dags att få lite nya fräscha svar)

roadZter
netsix
Vad jag har hört så är det svårare att pruta i tyskland iaf av privatpersoner.
Prutar man av 10% på en bil så är man verkligen angelägen att bli av med bilen, även i sverige.

/netsix
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Av mina erfarenheter är det mkt svårt att pruta mkt på en auktoriserad firma i Tyskland. Det är lättare att få med sig prylar som vinterdäck etc. av ett värde ca 500 DM.
Jag har prutat 10% åt en bekant på aukt BMWfirma i tyskland.....det är nog mycket upp till vem man träffar på och hur rätt prissatt bilen är.

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
328 Coupé, jag instämmer. Man kan få dem och betala exportskyltar, runda av lite, eller få med vinterdäck. Mycket mer är det inte.
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Numera betalar firmorna dåligt i inbyte eftersom de måste lämna garanti på bilarna.
Detta betyder att privatpersoner vill sälja sina bilar privat och inte byta in dem. Så prutmånen är ganska stor. Prutade 10% på min varav 8% via mail! :-)

Det är bara att pruta på!

Mvh

/NP
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
De viktiga är kanske inte att pruta utan att man får bilen till ett fördelaktigt pris, sen kan det ju kanske kännas bra att man fått pruta, men har bilen haft ett ordentligt överpris från början och man får pruta lite så är man ju rökt ändå.
Ett tips när det inte går att få ner priset mer är att pruta till sig tex. en service etc. som är ganska dyrt här hemma men som inte kostar bilfirman i Tyskland så många kronor.

M-Maker
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Firmorna måste inte lämna garanti på bilarna såvitt jag vet, dock kan man köpa till en garanti om man vill.
tompanesse
500 dm brukar vara ganska standard tycker jag mej ha märkt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.