|
|
|
|---|---|
| tjena. jag undrar om det är nån här som byggt bur i sin 635 csi. har tänkt på det när jag ändå ska sätta svetsen i min. har funderat på en bur som i första han ska styva upp bilen, om nu är möjligt. har funderat endel på hur man skulle få fram och bakvagnen mer fixerad/stelare, svårt å få nått som blir styvt nog i mitten... ideer o förslag vore kul. | |
|
om du tänker triangulärt och får med alla viktiga infästningspunkter i chassit i buren så blir den väldigt stabil. Hur avacerad bur vill du bygga? något regliment som bilen ska passa in i? |
|
| nej, inget reglimentsbygge för mej. det är meningen att det ska trimmas så jag tänkte jag styvar upp hela bilen i förebyggande syfte. skulle va bra med ett tvärstag mellan bussningsfästena i bakvagnen men det är svårt med tunneln som går upp mellan baksätena, tror inte det går att dra den rakt över. | |
|
okej, du kan göra som jag har gjort på min e28a. Dra en sträva från huvudbågen (där dörrsträvan möter huvudbågen) ner till chassit, där bryggan bultas in i chassit. Om man tittar på en grupp a e30m3 så ser det ut så här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.