AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.563

Softcloselucka på E38 har gått i baklås!

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Bakluckan på min 740 e38-95 har "hängt" sig, har provat allt manuellt med nyckel,trycka på knappen framme vid förarsidan, knappen på fjärrnyckeln, ryckt, slitit, tryckt, svurit osv men inget hjälper. Har kollat säkringen men den är hel.
Det enda jag inte provat är att bryta strömmen men batteriet sitter ju i bagagen...
Det enda livstecken man hör är ett mycket svagt klick från softclosemotorn.
Har tyvärr inget fällbart baksäte, utan endast en skidlucka.
Bakluckan har funkat hur fint som helst under hela tiden jag ägt bilen, men igår så händer ingenting när jag ska öppna den.....
Man kan ju kanske lista ut att själva softclosemotorn är trasig eller hamnat i ett "mellanläge", men hur som helst för att åtgärda så måste man ju få upp luckan....nån som "brutit" sig in i baklucka på en E38? :)
Scheckheft
Hej
gammalt "beprövat" trick: någon sätter sig på bagageluckan samtidigt som du låser upp (tror det var PJ som kom med tipset)

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Letar M5E34
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Det blir nog köparen som får prova det, jag sålde bilen igår.( med tår i ögat...)
Detta hände naturligtvis när vi skulle lasta in vinterdäcken i bagagen....
Tack för tipset Scheckheft.
Nån annan som har nån ide om detta inte funkar?
Bl
66
Blappe
X5 - 04
Hmm. Nån som nån idé. Var jag som köpte bilen men har tyvärr fortfarande inte löst felet. Enda fördelen med en trasig baklucka är att man lär sej många svordommar på vägen....

/Blappe
Jag klämde fast min batteriladdarkabel i bagagelucka så att den inte gick att få upp.. (det klickar bara till när man försöker öppna)...

Jag och min kompis hängde oss på kanten och tryckte till på knappen samtidigt och vips så låstes den upp! (Vips och vips förresten, det var nog 7:e försöket innan vi lyckades)

/M
Bl
66
Blappe
X5 - 04
Har löst det. Låset sitter fast med 3 skruvar så jag fick lossa alla 3 via luckan i baksätet och då öppnade sej luckan.

/Blappe
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Bra att det ordnade sig.
Men hur kom du åt luckan med alla brudar i baksätet? jaja...dom fick gå ur tillfälligt bara....:)
//jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.