|
|
|
|---|---|
|
nästan klar med min 545 nu men börjar fundera lite på hur man gör med vakuumet till bromsservon. räcker det undertryck som blir när turbon inte laddar? och hur blir det isf när turbon laddar. koppla på en ventil? | |
|
när turbon inte laddar så har du ju vacum så de e lugnt.. men varför vill du bromsa när du gasar och har laddtryck? going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
| tja...om man skulle vilja bromsa fast den kanske...näe men jag tänkte om man kanske skadar servon med överladdningen? | |
|
Korrekt, det sitter en backventil t.ex på en gammal Saab 900 turbo på slangen till bromsservot. Vet inte säkert men det är inte helt orimligt att servot skadas av högt övertryck. //Thörn Länk |
|
|
jag använder samma backventil som satt på som original och det funkar helt ok iaf.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
| ok, men det sitter alltså redan backventil på en vanlig sugbil? | |
|
jepps, bör sitta någonstans på slangen som går till bromsservot eller inbyggd i 90graders anslutningen(mellan slangen & bromsservot) som du trycker in i bromsservot.. mvh going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
| kanon, då är det ju bara att koppla in slangen på nåt vettigt ställe då!:) | |
|
hej vill bara varna jag har en volvo 760 turbo som jag laddar 1,5 bar med och har sprängt den back ventilen en gång riktigt otrevligt extremt dålig broms blir föjden. bara en varning att tänka på... MVH Johan |
|
| kan vara bra att lägga på minnet. det skadar ju inte att sätta dit en backventil för säkerhets skull. | |
|
om du inte har någon back ventil kommer turbon ladda in i bromsservot vilket rusulterar i eventuella packningar eller membran spricker MVH Johan |
|
|
Min bromsservo backventil gick sönder redan vid 0,5 i laddtryck med trasigt bromsservo som följd... Så sätt dit en extra för säkerhets skull, kostar ju ingenting typ... |
|
|
en sak till. vart ska man ta vakuumet nånstans? måste man ta det nånstans efter gasspjället eller går det bra att ta det före? blir så krångligt å behöva borra hål i insuget å greja... |
|
|
det är efter spjället som gäller...borra och gänga i en tryckluft nippel tex en sån som finns på trycklufts verktyg.. lämligt billigt... MVH johan |
|
|
tackar för tipset! tryckluftsnippel får det bli då! |
|
|
biltema har väll rätt billiga men du kanske inte vill ha det se till att godset du borrar och gängar i är nog tjockt Om det inte är det kanske en svestning är att föredra så det inte går sönder... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.