AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.183

Vinterdäck till Z3

järnet
Hej!

Tänkte köra min Z3:a i vinter. Om jag ska köpa begagnade vinterdäck, vilka andra BMW-modellers däck (fälgar) passar på en Z3 från 2002?

J
Hade v-däck från en 3-serie/E36 på min Z3:a för länge sedan. Inte svårt o få tag i med andra ord.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
An
20
AndersHj
Z3 2,8 Roadster -97
Hej

Har en omgång dubbfria vinterhjul till Z3. Finns i Stockholm

Länk

järnet
Dina däck ser ok ut men för dyra. Det finns ju flera på aluminiumfälg på blocket för samma eller lägre pris!

J
AndersHj:
Du säljer en uppsättning fälgar/däck/kapslar som är identiska med de jag köpte till min dåvarande Z3 för snart 6 år sedan. Jag betalde då 2.500kr för dem på en gummiverkstad och däckn hade rullat en halv säsong.... Det spelar ingen roll hur mycket du smörjer in däcken med däckglans, 3.900kr är ändå alldeles uppåt väggarna för dyrt....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
An
20
AndersHj
Z3 2,8 Roadster -97
Tack för svar. Förstår att jag är ute och "cyklar".
Skall ändra på detta.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Järnet: Vad har Du för Z3'a?? Det skiljer nämligen på M bilarna som har ET7 bak till skillnad mot övriga som har ET42 runt om, precis som 3-serien (utom M3 som också har ET7) och Z4'an. Dessutom kräver M'en 17" medans de andra klarar sig med 16".
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Alla Z3 förutom 3,0 och M klarar sig på 15" fälgar, precis samma som på e36/e46. 3,0 måste ha 16" pga större skivor fram och M 17" pga av bromsarna fram samt att de har lågt et.

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.