|
|
|
|---|---|
|
har funderingar på att byta till 5*120 bultcirkel på 325:an. frågan är om det går att montera m3e30 fjäderben och bakre länkarmar utan större modifieringar? eller ska jag ta från e36? eller finns det en annan lösning? vore mycket tacksam över svar! | |
|
Om du testar att använda sökfunktionen så kommer du hitta hur du ska gå tillväga... Mvh Tobias |
|
|
har testat det men fick inte riktigt de svar jag ville ha. spacers är helt ute ur bilden, samma sak med att borra om nuvarande nav. m3e30 nav/kompl framvagn eller e36 är det ända som gäller. nån som testat byta naven till m3:ans? hur mycket behöver göras för att få dit e36:ans? nån som har svar på dom frågorna? tacksam för svar! |
|
| det finns spacers att köpa men de är lite dyra runt 4000kr | |
|
Väljer du nav från en E30M3 så är det bara att skifta. Passar direkt på bilen, jag vet detta med säkerhet eftersom jag har gjort den operationen på min. Det blev dessutom väldigt trevlig väghållning i bilen efter det. Det kan dock vara knivigt att få tag på delar då det inte kryllar av dem direkt, speciellt till framvagnen. E36 ska passa också men det vet jag inte nåt om resultat och hur mycket man måste modifiera. Ett tips kan ju vara att leta efter z3ans eller e36compactens bakvagn då de ska vara lika som E30ins. ///BMW - Was sonst! |
|
|
tack JohanE!! hur är det med naven fram? hjullagren är ju inte de samma med andra e30 som de är bak. så lagren behöver väl bytas också till m3, eller? och knugen? inga spacers! skulle det vara så så skulle jag lät kunna få dom tillverkade för en billig peng (släkting som är duktig på sånt och har alla nödvändiga CNC-maskiner). jag vill ha ett helt nav så att allting sitter ordentligt. ta det inte fel, men läs inläggen innan du svarar. |
|
|
Fjäderbenen fram är inte lika alls mellan vanliga E30 och M3. Lagren är större på M3an har jag läst och passar därför inte. Fjäderbenen är den "enkla" delen att få tag på, den krångliga är parallellstagsarmen under fjäderbenet som är dyr på BMW och omöjlig att få tag på från bildemonteringarna. De sitter med fyra skruvar under och därför skruvas de bort när de tar av benen på demonteringarna. Det är väl enklare än att knacka ur lederna ur den. Vill minnas att de kostar över tusenlappen styck på BMW. Har man väl den armen är det bara att bulta dit benen fram också. Jämför benen här: Länk och här: Länk Det är del nr2 som är besvärlig att få tag på på M3benen. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag har nav, skivor och ok från m3e30 om du är intresserad.(bara bak) Tänkte bygga 5-bult på min 325 men det blev ändrade planer. | |
| är intresserad! har mailat dig. | |
|
Funderar på att skaffa en 325IX e30 och eftersom ja har ett gäng e36 fälgar kvar, skulle det ju va smidigt o använda dem. Men så är det ju bultmöster problemet.. Har letat genom de trådar jag hittat om 5-bult på e30, men inte hittat nåt om IXen. Passar m3e30 naven även fram på den?? Eller måste det byggas om en massa på den med? |
|
| bak är inga problem, det är samma lager. fram är väldigt tveksamt, en annan typ av lager, skiljer ytterst lite i måtten. det är nog ombyggnad som gäller. jag skulle vara väldigt försiktig med det på en ix. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.