|
|
|
|---|---|
|
Har sökt med ljus och lykta efter information om det går att konvertera en s.k. radionavigation till 4:3 eller 16:9 navi. Jag vet att det finns en omfattande konvertering under mekartips Länk men jag är inte intresserad av en så pass komplicerad övning. Min fråga är helt enkelt om jag slipper kabeldragningen, dvs. att jag kan koncentrera mig på att ta ur radionavin och i princip ersätta med en 4:3 eller 16:9? Tar tacksamt emot tips om detta. | |
|
Här är ju en bild på radionavigation: Länk Vad jag menar är at man flyttar ner klimatpaketet till facket under och därefter sätter in en 4:3 eller 16:9 i det (nu) stora facket. Måste ny kabeldragning göras? |
|
| Intressant, går själv i dessa tankar. Har du fått några svar utanför forumet? | |
|
Det krävs helt nytt kablage och förutom en 4:3 eller 16:9 board monitor så krävs det bl a en helt ny radio enhet som monteras där bak. Men navigator enheten måste också bytas ut då den inte går att programmeras om för användning med en board monitor. /RS2 |
|
|
Det avgör saken. Nöjer mig helt enkelt med pilnavin som faktiskt fungerar bra. Stort tack RS2 för viktig input. Redan tidigare fick jag fram att navienheten bak måste bytas och även radion, eftersom allt är "byggt-i-ett" i dagens installation. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.