AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.664

Äntligen Airbagproblemet löst,tack Rigo för hjälpen !

M-
36
M-DANNE
530DA TOURING MED STORA M-PAKETET -02.
Har haft problem med att airbaglampan lyst ibland men inte visat någon felkod i datorn,så jag kontaktade olika BMW verkstäder och så här blev jag bemött !!!

Efter otrevliga kommentarer från BMW i Göteborg ( deras kommentar var,,det är ju en importbil då är den garanterat krockad,det är dom flesta importbilar).Dom har inte ens sett bilen,hur kan dom uttala sig.Dessutom är den köpt på BMW i Achen i Tyskland så jag tror inte det funnits några tidigare problem då det särskilt står i kontraket att den är krockfri. BMW i Göteborg säger utan att titta på bilen att Skall vi fixa bilen kommer det nog att kosta 10 000:- - 15 000:-.Mycket otrevliga och arroganta det värsta jag varit med om.

Och enligt mig oseriösa Wölkes bil som bara var ute efter att ta betalt för felsökning men inte ens brydde sig om att försöka svara på vad felet kunde vara,utan bara nonchalant tog betalt och hänvisade mig att åka hem igen (dom tog 1190:- för att koppla in datorn som inte visade några felkoder plus att dom ställde in halvljus automatik, det tog totalt ca 3-5 min).Ingen ville prata med mig eller svara på frågor man gärna vill ställa när man har fel på bilen.

Fick då tips om Rigo bil i Halmstad där en kompis sa att dom var mycket duktiga och trevliga så jag ringde dit.Pratade då med Rigo själv och förklarade mitt problem,och han sa att klart det går att lösa,åkte ner dit för att visa upp bilen och gjorde lite felsökningar och han provade lite olika problemlösningar.Tyvärr löste sig inte problemet denna gång men han sa att han skulle höra av sig om ett par dagar och det gjorde han.Åkte ner till Halmstad igen bytte en modul och problemet var löst plus att han uppdaterade en massa saker i bilen när datorn ändå var uppkopplad.Allt till ett bra pris och fantastisk bra service och mycket trevligt mottagande. Tack Rigo Bil.

Kan varmt rekomendera denna firma i Halmstad.
mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
Rigo har alltid varit en reko kille

jag åker hellre Cadillac
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Helt otroliga de i Mölndal, jävla pack! Även Wölkes är oseriösa, har haft med de o göra.

Har kollat på en fin E34:a (undrar vart den tog vägen, 520 -94) för nåt år sen på Rigo, kanonsäljare, hur trevlig som helst, nån yngre snubbe var det.

Den nya kärleken: Länk
Gillar också Rigo.

Trevliga och hjälpsamma hela gänget.

-Phil
er
17
erecxx
325iK -87
Väldigt trevliga på Rigo, t o m om man kommer med en taskig e30.

Annars har jag varit på bmw i Växjö och där krävs kostym och en max 5 år gammal bmw för att de ska vara trevliga.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Intressant kan du specificera vilken modul som byttes??
I England har dom fått bytt en del huvudmoduler till airbagen på garanti men dom är ju felutrustade från fabrik redan från början :)

///MVH Hasso
Länk
M-
36
M-DANNE
530DA TOURING MED STORA M-PAKETET -02.
Hej Hasso...
Det var Airbagmodulen som sitter under mittarmstödet.Tror det är huvudmodulen,men det fanns ingen garanti på det för bilen är för gammal enligt BMW.
MVH DANNE
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Stämmer det är huvudmodulen, Tack för svaret, Engländarna fick nog nått seriefel på de felstyrda med det var tidigare årsmodeller än din bil.
Inget vanligt fel vad jag erfarit här hemma i allfall.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.