|
|
|
|---|---|
|
Hej, igen! Har tänkt sälja min 528, till förmån för antingen en NY 1:a eller en beg. E60. lite skillnad, men båda har sin tjusning ju..... Min touring är import -01, en ägare i tyskland, jag är andre brukare i sverige. Servicebok och alla papper är givetvis i sin ordning, alla nycklar finns, bara 1 är använd. De andra oslitna i åf Fett & Wirtz etui... Den har rullat långt, 28000 mil, men går mkt bra och är i god kondition. Att mätarställningen är äkta råder inget tvivel om. Ingen slask-bil! Utrusningslistan är diger och en liknande bil på blocket hade väl hetat nåt i stil med "Full utr. Allt utom navi o lucka." :) Tex finns: steptronic Klima M-sportmultiratt komfortstolar, elstyrda läder restvärme bensinvärmare elstyrd ratt avbl. speglar hifipaket, m orig sub, cd-vxl business orig. gsm avtagbart drag träpaneler shadowline belysningspaket kalltlandpaket xenon Och en hel del annat som jag inte kommer på nu.... Oxfordgrön med engelsktgrönt läder. Vad tror ni, annons resp. försäljningspris. Lägg några ideér så ska jag avslöja vad jag tänkt! | |
| Nog för att milskräcken är utbredd, men denna kändes åtskilligt fräschare än många "låg(båg)milare" på 11-13000 mil jag testade innan jag köpte den gröna beautyn... | |
|
Tror att du kommer att få runt 60KSEK. Gruppen som vill köpa en bil med 28000mil är väldigt liten. Tror snarare under än över 60KSEK faktiskt, trist för din del då jag tror att du förväntat dig mer. Kan bara önska dig lycka till med din försäljning! |
|
| Jo, räknade med runt 70-75. | |
|
Oavsett pengarna är inte E39 den hetaste beg bilen idag så jag tror problemet ligger mer i att få den såld än vad du får Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
bmwlundqvist: Finns alltid någon gammal Volvo-entusiast med megalångmilad 945:a i garaget som fått för sig att han ska börja "köra tyskt". Han tycker att din 523it -98:a med 28.000 mil på nacken är "knappt inkörd". Om du då begär 69' eller 79'kr är då ganska oväsentligt eftersom han ändå varken prutar hårt eller bryr sig speciellt mycket om skick osv. Så länge bilen har dragkrok (så att han kan dra djurtransportkärran till livdjursauktionen på fredagar) och tar sig fram på leriga traktorstigar ute i ödemarken/hans hembygd så är han nöjd. Som extra bonus blir hans grannar antagligen extremt avundsjuka eftersom de tror att han vunnit på trav nu när han rullar en sådan stilig/ny/dyr tysk kärra som Bmw Skämt åsido, men som sagt; på en bil i denna klass spelar mätarställningen mindre roll eftersom du vänder dig till ett klientel som antagligen inte vet vad det berömda Autopower-fenomenet "milskräck" innebär. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Är det mycket som är bytt i motorn/vxl-låda/drivningen ? Kan tänka mig att det skulle kännas bra ifall en topprenovering eller liknande hade utförts tidigare kanske... ? Men jag håller med de övriga talarna, e39 är ju inte så het men dock mycket bil för pengarna. | |
|
Tack för svaren. Rolex: efter den bilden du målar upp vill man nog hellre behålla den :))) |
|
|
Hoppas att din försäljning går bra!!! |
|
|
Tror som Simon_en pga av det höga miltalet, årsmodellen och den "speciella" färgen på skinnet som kanske inte lockar alla...... sw |
|
|
Nu är annonsen på blocket, vi får se hur det går. Antar att det ska prutas en del också... Länk |
|
|
Lycka till! Nyckeln är nog att få folk att komma och titta på den då den verkar vara mycket fräsch i förhållande till sina mil. ___ //Ulf |
|
|
Jo det är nog det, visst finns det en och annan mindre skavank, men man skulle lätt kunna dra av 10000mil, utan att nån skulle märka... Det är nog som du säger, kommer folk och tittar blir det affär. |
|
|
Ska bli intressant att se var det slutar! |
|
| Jo, vi får se om den blir såld, eller om jag ska åka E39 ett tag till :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.