AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.208

bmw 525 touring problem

bränslepumpen startar när man slår på tändningen, gnista finns,
motorn drar runt när man vrider på nyckeln, men startar ej.

matsse
Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Ojoj...med så lite info blir det inte lätt...minimal historik kallas det! Är det ett plötsligt problem med en annars väl fungerande motor? Isåfall: Hur ser stiften ut? Kolla alltid de basalaste sakerna först: GER pumpen verkligen bränsle, ta även bort luftfiltret ifall det skulle vara igensatt.

Bearclaw
bränslepump, luftfilter och bränslefilter är bytt i sommras, köpte bilen för ca ett år sedan.jag har svårt för att höra om bränslepumpen sartar när jag vrider om nyckeln, så motorn går runt, kan ej lyfta upp sätet där bak där pumpen sitter, vet ej hur man gör. kan det vara något relä som inte fungerar om pumpen ej startar, i så fall vad heter det och var sitter det? har kollat en utav cylindrarnas stift där var gnista . har nya stft tycker du att jag ska sätta dit dem när jag har fel på bilen nu, jag är rädd att där blir överslag om bilen inte startat pga blött stift, nu finns det ngk-stift med fyra sido-elektroder hur skarp ska gnistan vara? finns det något klassiskt fel varför just denna bilen inte startar? man hör ju ibland "det är ju det reläet" fattar du väl, motorn har gått ca 20 000 mil
Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Klassikt fel? nja snarare 100 möjliga "klassiska" fel.Om motorn får bränsle och har gnista och du har provat utan luftfilter så har den de basalaste funktionerna. det är omöjligt att avgöra vad som kan vara fel utan fysisk närvaro och med endast denna info. jag föreslår ett verkstadsbesök för en snabb test i diagnosuttaget.

Bearclaw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.