|
|
|
|---|---|
|
Har försökt montera in ett larm i bilen 525 -91:a utan vidare lycka.. hade lite problem me c-låset tidigar då den inte vill låsa ibland.. men då behövde man bara låsa högerfram manuellt så funka d men nu kan jag inte låsa alls bara låser upp hela tiden och skulle den mot förmodan låsa så är det omvänt när jag ska låsa upp den.. har sökt en del och sett att fler har haft liknande problem.. kollade säkringen fram vid batteriet såg inte allt för fin ut kanske.. kollat efter va d nu hette i B-stolpen på förarsidan men hittade inget vet visserligen inte var den sitter elr hur saken ser ut men.. kollat en massa andra säkringar, alla hela.. om inte jag missat nån.. låter lite konstigt från nån lås ibland men d har ju funkat innan ända fram tills att jag försökte mig på att koppla in lås funktionen på larmet.. lyckades inte så har inte den inkopplad nu.. men bilen står olåst.. visserligen larmad men larmet ligger synligt så det går fort att klippa sladden ju.. litta B... har haft en del inbrott i olika bilar redan, (på samma parkering och på kort tid) Finns det nått sätt att snabbt fixa C-låset?? //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk | |
fjamsetramsa |
kolla kontakterna...om bilen tror en dörr är öppen låser den upp direkt när du låst.. |
|
Oki... betyder inte d att jag måste plocka bort dörrsidorna?? Men om den låser så är det ju tvärt om.. då låser den direkt igen en till två gånger innan den förblir upplåst... men det kanske har med något av dom andra sakerna att göra!? //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
fjamsetramsa |
sitter kontakt i förardörren som brukar bli sliten..kan också va den sk dörrnäsan som är sliten...sök så hittar du massor av info.. |
|
har söket en del.. det var dörrnäsan som jag inte kom ihåg namnet på var exakt sitter den? måste den bytas om den är sliten elr går den att fixa? //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
|
Har lyckats låsa den nu... får väll slita ner den i helgen o se om jag kan komma framtill nått... //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
| Låter som att en låsmotor är på väg att ge upp. Hade samma problem på min före detta 525 e34. Den motorn brände helt i låst läge (mycket jobbigt). Problemet försvann när jag fick bort den motorn. Så, går en motor trögt så låser alla låsen upp igen när du försöker låsa och tvärt om. | |
Amethyst |
Kan man fråga hur du kopplade in dig på c-låset? Har försökt men framkallade bara gnistor. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS Länk |
fjamsetramsa |
finns ju en liten vippkontakt i förardörren som kan ha hängt sig med... |
|
tror att det är motorn i höger framdörr.. ska kolla den imån.. Amethyst: har inte fått c-lås funktionen att funka med detta larmet jag monterar i denna.. har ett DEFA i min andra och har kopplat in detta till samma sladdar men får det inte till att låsa, bara låsa upp.. kommer inte ihåg färgerna på sladdarna men kan kolla upp d om du vill!? //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
| Mitt larm går på C-låset i A-stolpen, precis bakom högtalarna, en blå o en vit kabel (dubbelkrets) bland de som är på väg ut till förardörren... När larmet strulade sist, strulade också C-låset... | |
|
oki.. har me tänkt att koppla där.. inte samma färger som mitt andra larm e kopplat på men kan ju prova.. e kablarna helt blå och helt vit?? C-låset strulade redan innan.. har bara blivit värre nu.. //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
|
Har mätt en del nu på sladdarna som går ut i dörren och hittat en för "lås" och en för "lås upp" och kommit fram till att jag ska koppla enligt F3 på schemat d.v.s Positive Trigger... kan låsa upp med larmdosan men inte låsa.. om jag byter plats på den vita och den vit/svarta så låser den när jag trycker lås upp... kan det vara larmet som inte funkar som det ska? schemat: Länk //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.