|
|
|
|---|---|
|
Jag har kollat runt på forumet ang vad rubriken lyder, men med negativt resultat. Så nu ställer jag frågan till er allvetare! Mekonomen har två olika "kits" till 318iS, varav det är orginal samt sport. Jag vill såklart ha sport, men det kostar dock över 3000:-. Och detta är av märke Simons. Då kommer jag till haken, när jag gick runt och tittade i mekonomenbutiken så hittade jag simons i delar, alltså man kan köpa slutburk och sedan skarva ihop rör själv. Är detta en bra idé? Jag har räknat lite på det och kommer spara ca 1700:- på detta. Jag vet att det sitter 2" efter och före katten på 318iS, men undrar om det gör någon skillnad med att sätta på 2.5" efter katten på det nya paketet? Och hur stor skillnad blir det på ljudet med ett sportluftfilter mot ett orginal? Tacksam för svar! | |
| Kom igen nu! 36pers som tittat men inget svar? Detta trodde jag inte om er... =) | |
| trallalla. behöver svar snarast! Mekonomen stänger 13.00 | |
nxv |
effektmässigt gör det noll skillnad, hur stort rör du har efter katten. ljudmässigt så kan jag säga att det räcket gott och väl med 2" rör och sportljuddämpare på det, då morrar det gott. jag har köpt ett helt kitt till min, och de stämde inte alls med originalet. så att köpa lösdelar är ett alternativ som funkar bra, bara du mäter noggrant hur långa rören och böjarna ska vara, sen får du kapa och foga ihop lite på känn sen, rören kostar ju inte många kronor att byta om du nog mot all förmodan skulle göra något fel. Bilen på G: Länk |
nxv |
angående sportluftsfilet så hör jag ingen skillnad på min bil faktiskt, det verkar vara lite lotto det där med sportfilter, endel säger att det låter "skitgutt" och "jättemycket" , men jag hör då INGEN skillnad på min bil.. tyvär.. Bilen på G: Länk |
nxv |
Synd bara att mekonomen nu är stängd :/ du får kila dit på måndag när du hunnit mäta och kolla allt 2ggr om så det blir perfekt! (TIPS!) lacka rören med värmebeständig avgasfärg både inne och ute innan du monterar dem så slipper du simons karatäristiska ytrost efter 3 veckor. :) Bilen på G: Länk |
|
Tack för svaren :) dock kom de lite försent. Men jag åkte faktiskt till mekonomen och köpte ett 2" slutdämpare och lite rör ( ett litet rakt, två st 35° rör "tror jag det va =)"). Satte inte direkt efter katten utan behöl den lilla burken så att det inte blir för mycket ljud inne i bilen. Då det låter rätt mycket utan den lilla dämparen. Samt att det är lätt att plocka bort den ifall man ångrar sig =) Btw: så ska jag spraya på kallförzinkning (alu färg) på rören imorgon. Så någon rost får vi hoppas att det inte blir. |
|
|
har sport filter på både 325 och 218is men det hörs inte så mycket bara lite inget hondaljud precis men det är bättre det går snabbt än låter som om de gör det:) det är kul att svänga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.