|
|
|
|---|---|
|
Jag har kört på Tripak hela sommarn och jag är imponerad! Lite bättre drag, jämn och fin gång. Och framförallt lägre förbrukning. Jag ser ingen anledning att inte använda Tripak. Har ni andra ägare andra eller liknande erfarenheter av så kallade bensin boosters? | |
| Lägre förbrukning, men tjänar du på det? Vad kostar Tripak? | |
| teknikens värld gjorde ett test med ett flertal produkter... resulstatet blev att det bara är en placebo effekt.. | |
|
Xyris. Ok, du är imponerad, trevligt. Men får jag fråga hur du fått fram dina förbrukningsresultat? Är det under så pass kontrollerade former att inga andra påverkande faktorer kan ha fått resultatet att se OK ut fast det kanske inte var någon skillnad alls? Varför jag frågar är för att det har gjorts mer seriösa tester i motorlabb där man konstaterar att det gör ingen skillnad alls att tala om. Det egna körsättet påverkar mer än oktanbostern. Dr Tinnitus |
|
|
Om det är testat i en bil utan knacksensorer (som i din E30) borde effekten bli noll och intet....tror att det är ren placeboeffekt du fått! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja jag vill mena att det knappast kan göra någon skillnad att tala om ens på en bil med knacksensorer om bilen är felfri och man kör som folk gör mest. Dr Tinnitus |
|
|
Jag får en "TV Shop" kännsla av Xyris sätt att formulera sig...bara jag som får d? Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
Paap Reeder |
... om du mailar en bild på din bil till mig och anger var bensinrören går från tanken och framåt så lägger jag om den till Ppoint varefter jag med musen för pekaren fram och tillbaka "längs rören". Sätter du in 125:- + expkostnader om 63:- på mitt konto så mailar jag tillbaka bilden. Viktigt att du lägger bilden - måste vara printad på en färglaser! av god kvalitet - alldeles under bensinrören, ungefär i höjd med B-stolpen. När du sedan startar motorn skall den gå exakt 78 sek på tomgång. Stäng så av och starat igen efter 174 sek. Därefter kommer din bränsleförbrukning att reduceras med minst 20%. Gäller även diesel. Får du ingen effekt .... så har du gjort fel. MVH /// Paap R .... hälsningar från S:t Tropez. Här é varmt å gött! Minns att det var ganska kallt i Sverige .... |
|
Lyssna inte till den där charlatanen Paap Reeder, det är bara bluff och båg! Om du däremot skickar 768:- till mig så ska jag skicka instruktioner om hur du får mer effekt, och lägre friktion i motorn, genom att vifta med en död kyckling över den, sk voodo trim ;-) |
|
Paap Reeder |
... det är bra Drutten... vi kan bilda AB. Har en båtplats ledig här nere i hamnen. Men du får inte ha större än 70 fot. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.