AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.005

Värdering BMW 733

de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Hej!
Har en BMW 733 som jag och en kompis eventuellt ska köpa. Årsmodellen är tidigt 80-tal, minns inte exakt nu men tror det är en -81. Just nu är den nerslipad och grundad, alltså klar för att bara lägga på lack. Motor + låda går som en dröm, inga problem alls. Karossen är plåtbreddad ca 3 cm. Något problem med bromsarna, varningslampan i instrumenten lyser. I övrigt fungerar allting.

Vad tror ni man får ge för en sån? + att den kommer eventuellt bli till salu, så är någon intresserad så hör av er...
5000:-?

Mvh,
Kalle
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tror inte du tjänar så mycker på att köpa den för en billig peng och lägga ut ett par tusen på den sen sälja, i bästa fall så får du tillbaka pengarna du har lagt ut. Men om du själv tycker om just den modellen och vill renovera upp den för eget bruk så är det ju en annan femma.
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Kan man förvänta sig att få 5-10 000kr för den, eller är det i dyraste laget? Som jag förstått det så finns det väl inte så många av den här modellen kvar? Visst är det väl synd att skrota den?
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Eller vad tror ni man får för den om man säljer den i delar? Är motorn löst värt nånting? Växellådan? osv.?
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

En gammal E23 är alltid värd att rädda från skroten, men ha klart för dig att det inte ligger mycket pengar i dom. Delarna är inte heller mycket värda, det finns ganska gott om delar på skrotarna runt om i landet.

En bil i det skick du beskriver ska du inte betala mer än 5 tkr för. Man får sällan tillbaka de pengar man lagt ner på uppfixning heller. Jag skulle knappast räkna med det.

Däremot som också MD säger, skall du behålla den som hobbybil är det ju en annan sak.

Mats
BMW CS #5847
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Tror ni det blir svårt att få 5000 för den? Eller kan man bli av med den ganska snabbt/enkelt då?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
5000kr för en E23 som går mkt bra i motorn och låda samt ser allmänt bra ut blir inga problem!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.