|
|
|
|---|---|
|
Vad gör ni med era bilar när ni ställer av dem. Att man ska ta ut batteriet håller nog alla med om. Men ska man också ha ut kylvattnet och alla oljor ur bilen? Samt sänka lufttrycket i däcken? >>>Need for Acceleration>>> | |
|
Sök på AVSTÄLLNING så får du massor med goda råd. Att ta ur kylvattnet och oljorna verkar inte särskilt klokt, finns absolut ingen anledning att göra det. Däcktrycket skall vara högre än normalt för att undvika att få "fyrkantiga" däck under stilleståndstiden. Kan också motverkas genom att rulla bilen några cm framåt och bakåt nån gång i månaden. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Byt motorolja+filter. Höj däcktrycket. Byta kylvätska kan vara bra. Ta ur eller underhållsladda batteriet emellanåt. Fyll bensintanken så att det inte kan bli kondens. Torrbollar i kupén. Lägg inte i handbromsen då den rostar fast, lägg nånting så bilen inte kan börja rulla. Kan verka självklart, men rekonda bilen invändigt som utvändigt, det är inte kul att ta tag i när våren kommer. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Jag gör allt det ovan,och jag ställer upp min bil på pallbockar ist för att skona däck och fjädring..Sen är det ju så praktiskt att ha den upppallad så man kan krypa runt under och greja lite under vintermörkret. hjorten |
|
|
Skonar man verkligen fjädringen i usträckt läge ??? Däremot vet jag att det är viktigt att köra igång kliman några gånger så att vätskan får gå runt och smörja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.