AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.067

Koppla V12a

V1
4
V12an
ägen enbart V12 motor+tillbehör :)
Tjena nån som har gett sig på att göra motor byte i V12 klassen
har en V12a ståendes som jag vill ha ner i en 320I
men hur gör man med elen??? det är juh en hel vetenskap att koppla rätt o sensorer o annat skit....

Bygg o vad glad i morgon har du inte råd....
Tj
10
Tjernan
735iAL -88 (import)
Vilken V12:a är det? (årsmodell)
Har du ALLA delar som hör till V12:an? (bränslepumpar, styrsystem, osv)

Om du har ALLT som hör till motorn så är det väl bara att slänga ner, om den ryms i en 320?! Håller framvagnen överhuvudtaget för dessa "extrakilon"? Du måste väl byta växellåda, kardanaxel och bakaxel för att det ska hålla. Bromsar och dylikt vill vi övriga trafikanter (och bilprovningen) att du byter också.

Men ett som är säkert är att du blir kung på gatan om du lyckas!
no
347
noah
E65 730D
den passar
Länk

Noah Brown
V1
4
V12an
Det är en -90 5,0an på 220Kw. japp all el är med fan det är en jävla jungel med kablar o annat skit.....

måste ha md instrumenten o allt juh...

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hans bil är ju TÜV:ad o körklar i Tyskland!!! Den GÅR alltså att ta in till Sverige, regbes. o bara köra.... Den går som INGET annat!!!! Vad gäller motorvikt, så är M60/M72:an lättare än 3,5 M30:n...

Jag köper gärna Robert´s bil...problemet är att den inte är tillsalu :-(

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
V1
4
V12an
kan man få på en 5växlad 5 serie låda på en v12a???? eller är den tvunget att ha sin tråkiga automat????? om man bortser från elen för den skall jag koppla om endå... stämmer allt annars??? bult infästning o axel

Paap Reeder
... du måste göra som dom som byggt om M70 till manuell.
Finns några på forumet som skrivit om det. Bl a med Mustangkoppling o s v.
Kör sök!

MVH /// Paap R
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Robert´s bil är ju 6-växlad manuell. Transmission tagen från CSiM/M5 E34! Funkar med kortning o balansering av kardan, byte till bauta hardy-skivor, modifiering av stödlagerfäste, mm, mm, mm....och HÅLLER...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Kraftwerk, det enda sättet att ta in den på är som flyttgods.

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jag flyttar x 2... :-) Jag drar till Ahrensburg, bor där i 12 månader, o sedan flyttar jag tillbaks.... Men, han vill ju inte sälja.... så det blir inget :-( Äh, det vore kul att dra ändå ;-) Jag kan jobba på Aral, de behöver alltid folk... ;-) Skall Du med??? Heheh!

/Anders

V1
4
V12an
hmmmmm håll er till tråden tack blir så rörigt annars ....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.