|
|
|
|---|---|
|
kan man installaera någon eftermarknads ac eller nått liknade. kan man ta ac från en bil som har och sätta in i en bil som inte har det, vad behövs för att kunna göra det... ritning ? | |
|
Kika på mek tips >> AC från A till O Jävla mycket att göra! |
|
|
Det låter extremt jobbigt. Jag vet att vissa firmor eftermonterar AC för i runda slängar 20 000 kr. Om du skulle ha sån tur att du hittar ett komplett AC-system på skroten och monterar det måste du ändå köpa nytt torkfilter samt fylla systemet vilket går på cirka 2-3 000 kr. Mvh Johan |
|
| Om det är till din 528:a så tror jag inte det är ekonomiskt försvarbart att eftermontera ett AC system i den, i så fall är det nog billigare att sälja den och lägga dem 20 lapparna + slanten du får för 528:an och kanske hitta någn fin e34 med Ac från fabrik. Men vad vet jag, din 528 är kanske i mint condition eller liknande :D | |
|
Har gjort det på min 528-83 en gång i tiden. Hade en komplett donatorbil. Inte så uselt svårt, men det tog en helg bara för att flytta över delarna. Funderar nu på att göra samma operation på min 535 E28. Får du tag i delarna till ett hyfsat pris tycker jag kanske att det är värt det, men det är en känslomässig värdering med.. M V H Johan Länk |
|
| Min e39 her eftermonterad ac,gjord i tyskland innan den importerades,vet ej kostnad. | |
| Fanns E-39 ens att få utan AC? | |
|
Drutten: Det finns en del riktigt tidiga snikutrustade e39 samt har även själv sett 323ci(e46-99) utan ac. mvh |
|
| Vadå snikutrustad?jag har ju dimljus och metallic lack! | |
|
Minsann, där ser man. Jag visste inte ens att det fanns. e12: Då kan du ju nästan skriva "fullutrustad" om du sälger den... ;-) |
|
| finns de ac till 318i -86 | |
|
jaja, men snälla, jag frågade inte om AC fanns i E36 eller inte, jag bara undar om det går att eftermontera, behöver inte nödvendigtvis vara i 528 från 1983..... behöver ju inte vara AC, det kanske kan vara ett kylelement abv nått slag ?? |
|
|
jaja, men snälla, jag frågade inte om AC fanns i E36 eller inte, jag bara undar om det går att eftermontera, behöver inte nödvendigtvis vara i 528 från 1983..... behöver ju inte vara AC, det kanske kan vara ett kylelement abv nått slag ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.