|
|
|
|---|---|
|
Min 520i -91 har börjat bete sig konstigt. Ligger jag på tomgången och ger gaspådrag så bluddar den till innan den sticker på varven, sen så går den väldigt dåligt på låga varv "1000-3000 varv" trodde först att det var stiften men ikke, ingen skillnad alls när jag bytte dom. Vad kan detta fel bero på ? Även tomgången går dåligt, ibland så får den för sig att vandra på tomgången, oftast när den är kall, men även när den är varm ibland, tomgångsmotorn som strular ? Tacksam för snabba och bra svar! | |
| Låter nästan som hon tar lite tjyvluft. | |
|
okej, har provat att spruta startgas över slangar vid insuget, men den höjde inte varven eller någonting, men kan slangarna vara trasiga ändå ? // Johan "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
mät upp motståndet i tändkablarna. |
|
| Byt alla tändelar kolla täningen och är det fortfarande så att den går dåligt så har den kanske kuggat om en kugg på kammen. Men kolla riktigt ordentligt att den inte tjuvdrar luft någonstanns även fast du har provat med startgas så är det ingen garanti. utan ta lös slangarna och kolla | |
|
Prova med att dra ur kontakten till luftspjället. på 525i -89 sitter den under insuget och då ställer sig bilen i "transportläge" och man kan se om det är den det är fel på. Kan bli konstig gång utav det om den är trasig... |
|
|
mattiasalgamo: Ska Göra det :) lier: jepp, ska ut nu och riva lös alla slanger och kolla dom ordentligt :) Flumgeten: Ser det likadant ut på en M50 motor ? Tack för Alla tips :) meddelar senare när jag har funnit lösningen :) // Johan "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.