|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 535 som spridarna är dåliga på(o-ringarna för att vara exakt) Nu har jag fått höra att det är kopparringar och inte vanliga o-ringar... Stämmer det eller är amazon-Nisse ute och springer på hal is? Sedan undrar jag om det är någon som vet om man kan byta dessa utan att ta bort insugspaketet som ligger tvärs över... | |
|
Jag köpte spridare och luftmassemätare från en E35 535i som jag monterade i min E30. På dessa spridare satt det vanliga o-ringar av gummi. Går att köpa nya på BMW för ca 30kr/st, och även i BMW´s databas så var packningarna av gummi till 535i. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
Ulke |
Bör gå att lyfta hela fuelrailen med spridarna utan att ta bort insuget, sitter väl med en bult i vardera änden...är dock inte 100% på den motorn.. Angående O-ringarna så bör det inte vara några konstigheter, har ej hört om några kopparmodeller :o) mvh Ulke |
|
Detta är totalt sanslöst... Jag måste ta bort hela insuget då spridarna sitter i den... Varför kan de inte ha det som det är på -90.ans 520??? Där är det som Ulke säger, bara lossa på två bultar. Detta är helt jävla otroligt!!! Blir ett jävla göra bara för att byta o-ringar... Mycket illa måste jag säga! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.