|
|
|
|---|---|
|
Jag har två problem på min e36 -99: 1. Klimadisplayn har börjat blinka, ibland slocknar den för att tändas igen efter någon minut. Oftast gör den så ett tag efter jag startat bilen, sällan när jag kört ett tag. 2. Monterade ett T70C i juni, och dioderna indikerar fel ofta. Ibland lyser båda med fast sken, oavsett om bilen är igång eller om larmet är aktiverat. När de blinkar som de ska så blinkar de helt oregelbundet, sel helknäppt ut. Har bytt diodmodul tre gånger, o det borde inte vara fel på alla de levererar. Kan det vara ngt annat som orsakar felen? | |
civilization |
har samma problem med klimatdisplayen.... |
| Problemet med blinkande klimadisplay är ett standard problem, sök här på forumet, försök dock laga det själv, det gjorde jag, kostade mig inte ett öre, | |
civilization |
Har kollat runt lite och de flesta menar att det är en komponent närmast det blåa kontaktstycket på kretskortet som behöver lödas om? Var det så du gjorde? |
|
Det är en blå fyrkantig komponent (kondensatorn) som ska lödas om. Om du inte känner dig riktigt bekväm med en lödpenna i handen så kan jag hjälpa dig. Skicka bara ett mail så löser vi det. Racerbilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.