|
|
|
|---|---|
|
Någon som hört det jag hört att bland det bästa att "chippa" är BMW's 3-litersdiesel... Någon som gjort det eller vet om det är riktigt att det går att få ut närmare 100hk i effektökning och ca 500nm totalt i "vrid" efter en "normal chippning"? Mvh Janne. | |
|
100hk låter mycket men vridet är inga problem att få ut. Följande finns t ex på Motornords hemsida: BMW 530D,730D 218 HK edc 16 04- Effektökning: 260HK/565NM BMW 330D, X3 3,0D 204HK Effektökning: 245HK/496NM ___ //Ulf |
|
|
Hmm...Var kanske 204hk versonen som jag hörde om,lyssnade inte så noga :/ Ok,effektsiffran verkar lite i "högsta laget" m.a.o...Jaja,bra drag verkar det då kunna bli hur som helst :) Mvh Janne. |
|
|
Det man ska vara försiktig med är i alla fall om man har en automatare för dom har haft problem att ta hand om det ökade vridet. ___ //Ulf |
|
|
Funderar du på att skaffa dig en bra bil Janne?=) Jag kanske har vägarna förbi Ume om ett par veckor, inget bestämt ännu men jag kanske ska kika på en bil i Boden! |
|
|
stensth>>>Funderar gör man alltid ;) Hörde bara av en som haft kontakt med en kille som kan det där med "chippning" att BMW's 3-litersdiesel är en av dem bästa att chippa och att det ger "något enormt" i respons :) Så där "någon gång i framtiden" så kanske diesel är någonting att prova på ;) Problemet är att mina vagnar idag går för bra för att dumpas till skrotpriserna som nu råder på bilar äldre än -95 :) Mvh Janne. |
|
|
Ok, hehe! Själv vill jag ha en 535dt... Såg en sån köra på strippen i helgen som var, 14s nånting körde han på samt nånstans runt 150km/h i slutfart! Då pratar vi diesel!=) Fast det klart, den är ju DYR!=( |
|
|
tänk dig den motorn i en e30 kaross mmmmmm |
|
| Det blir en dyr e30 det :) | |
| men billig att köra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.