|
|
|
|---|---|
| hur kan man kolla om denna är glapp på en 525 tds 94 e34??? | |
|
Det känner du i ratten, är det lite dö gång i den så är det oftast glapp i styrsnäckan det är tyvärr ett problem som alla E 34:or har. Men är det inte glappet allt för stort så kan du genom en skruv på snäckan justera bort glappet, du spänner snäckan men man får inte spänna den för hårt så att ratten blir trög eller att det blir missljud för då tar snäckan skada. Och då slits den ner totalt väldigt fort. Hoppas det löser sig för dig och att du fått svar på din fråga. M.V.H. Jesper Skoglund |
|
|
så då kan man konstatera att den är slut då, med tanke på att jag justerat skruven på den, men ändå så är det ett ganska stort glapp, har kollat alla leder och stag och framvagnen och de är ok. Vad kostar denna sak att byta, inte så stor men då brukar det vara dyrt eller?? |
|
eing9911 |
Det är ganska dyrt om man vill ha renoverade. BMW vill ha drygt 12000:- för en och jag tror att bildelsimporten ska ha ca 8000:-. Jag letade på bildelsbasen och hittade en från en bil som hade gått 3200 mil och den fick jag loss för 2500:- inklusive frakt. Lycka till!!! |
|
som tur är har jag ju en liggandes, har en hel motor. måset ju bli betydligt billigare att bara beta för jobbet |
|
|
Hallå igen. Jag glömde att säga att det finns ett ställe till som det kan vara glapp på. för har du stälbar ratt i horisontall led så kan det glappa i justeringen där. Om du lossar panelen undet ratten nere vi pedalerna. Och tittar rakt upp, så på ratt stången så är den den skarvad delen fån styrsnäckan som kommer i från golvet går in i den stången som kommer från ratten och det är splains på stängerna som då gör att du kan skjuta den övre stången mot den nedre och den övre är konisk och det sitter en stor mutter som du kan dra åt (Utav helvete. Dra bara inte så hårt så du inte kan justera ratten det får du känna efter. Låt någon hålla i ratten medans du dra åt Den stora mutterna. det hjälpte på min Bil samtidigt som jag då justerat på styrsnäckan. Hoppas du blir klok på min beskrivning. Ha det gött!! MVH Jesper Skoglund |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.