AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
767

Steptronic lyser och bilen blinkar

sp
7
spinoria
540iA Touring -97
Köpte en 540iA Touring idag och när jag kom hem och parkerade bilen och låste så gick det några minuter innan bilen började blinka.
Vad jag vet sitter det inget larm i bilen. Och... även om det är ett larm i bilen så var det ingenting som utlöste larmet.

När bilen är låst och släckt så lyser också steptronic lådan (markören som indikerar att P-läget är i lyser).

Ska det vara på detta viset?
Har detta något med att larmet går?
Kan det vara något elfel av något slag.
Fick även ett felmeddelande som sa LOWBEAM LIGHTS. Vad är det?

Är det orginallarm på bilen är "flärpen" på inner backspegeln röd och blinkar när bilen är låst

Lampan vid automaten slocknar ( och den lilla-fläkten i kliman stannar) när bilen går i "sleepmode" efter ca 15-16 minuter

Lowbeam lights är halvljus

Ett tips är att ladda på batteriet rejält (24-48h)med en bra laddare t.ex en C-tek om bilen stått länge

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
sp
7
spinoria
540iA Touring -97
Det verkar som det är orginallarm i så fall för det är en röd flärp på backspegeln som blinkar.

Är det då normalt att att bilen blinkar och piper ett par gånger innan den går i sleepmode ?

Bilen har väl stått still ett par veckor hos handlaren innan jag köpte den.

Tack för svaret. Jag försökte söka litegrann men tyckte inte att jag hittade något riktigt bra.
Nej pipa och så skall den absolut inte göra men är ett sådant fenomen som kan komma av klent laddat batteri så börja i den änden

Lycka till

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.