|
|
|
|---|---|
|
Hej Idag klantade jag mig ordentligt, jag var nämligen lite stressad och körde över en nymålad vägmarkering och fick massor av färg och sörja på däcken. Har lyckats skrapa bort en hel del, men det finns fortfarande en hel del kvar (det är så mkt att det skapar obalans, men nu går det iallafall att köra upp till 110 innan skakningarna börjar). Så jag undrar om det finns något "enkelt" sätt att få bort färgen, eller är det bara att skrapa och åter skrapa och sedan vänta på att färgen slits bort med tiden (delar av däcken är ju vita på slitbanan)? mvh Micke | |
|
du kan ju prova med högtryck på nära håll, då menar jag en riktig på 200 bar, och varmt vatten. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Hej Jag var och tvättade bilen idag och prövade med högtryck, men det släppte inte, så det var bara att sitta och pila. Det sitter ju värre en tuggummi, men det värsta är borta nu, men däcken lär väl vara vita ett tag. Aldrig mer jag gör om detta misstag;-)))) mvh Micke |
|
BMW_M3 |
gor det med t-cut. |
|
Hej Nu är färgen borta, men när jag var som mest intresserad så sökte jag lite på nätet och hittade denna sida Länk tog aldrig chansen att pröva något, men kanske finns det något av dessa medel som skulle ha underlättat arbetet något. mvh Micke |
|
Amethyst |
Min första tanke var att tvätta med thinner, men då tar man kanske med lite däck gummi? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.