|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Idag försökte jag byta mina bromsbelägg fram på min bil(bmw e39) med hjälp av Hassos beskrivning som finns på Gör-det-själv avdelningen. Allt gick bra och problemfritt i början, men sen satt jag fast! Jag tog bort fjädern och lossade bägge skruvarna bakom oken, sen när jag skulle få ut själva okej fick jag problem. Den rör på sig lite upp och ner men verkar helt omöjlig att få ut för att kunna komma åt beläggen? Ni som bytt har ni några bra tips? MVH Abbe | |
|
Antagligen är skivorna något insvarvade och då måste nuvarande belägg ta sig förbi den tjockare kanten när du försöker dra loss oket. Försök pressa in kolven något genoma tt försiktigt bända med en skruvmejsel eller liknande mellan belägg och ok. Det räcker nog med att få isär det någon mm. /ninja |
|
|
Vrid på broms-skivan och se om det är infräst i ytterkant (ca80-100mm). Om denna infräsning finns, vrid skivan så infräsningen kommer där beläggen finns, då går det lättare att dra ut beläggen. /Mats |
|
|
Öppna locket till bromsoljekärlet och bänd som beskrivs ovan. |
|
|
OK TACK för alla svar. Någon som vet någon billig verkstad i Sthlm som byter belägg? mvh Abbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.