|
|
|
|---|---|
|
`Tjena jag skulle byta olja och filter idag på min e39a så imorse skulle jag fara och köpa en hylsnyckel för att få bort locket till oljefiltret gissa om jag hitar någon , nej nej.. man skulle nästan tro att en 36mm hylsnyckel är utrotningshotad i umeå någon umebo som kan föreslå var jag kan hitta en sådan hylsnyckel? jag har kollat på autoparts laitis mekonomen clasohlson utan att hitta något och eftersom bilen "plingade" om låg oljenivå så fick jag bara bytt oljan idag men inte filtret spelar det någon större roll om jag byter filtret någon dag efter (när jag nu lyckats få tag på en hylsnyckel) jag har inte samma olja i bilen nu som före, förra ägaren körde på petrocanada nu kör jag på castrol | |
|
Har ni inget Biltema där uppåt? Dom har alla sånna nycklar tror jag. |
|
| tyvärr är nordligaste biltema i sundsvall (av någon anledning) | |
|
Tror det blir klurigt att hitta i den dimmensionen. Har också letat som en galning, men de finns endast i KRAFTHYLSOR... = ca.600kr. Jag köpte en stor ringnyckel i stället för 250kr. BMW har säkert specialverktyget för ungefär samma päng skulle jag gissa. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ursäkta: PENG ska det ju stå... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Du kan köpa en idag på Clas Ohlson om du vill: Länk "Hylsnyckelsats 14 delar av kromvanadiumstål med 3/4" fäste. Kraftig sats för lastbilar, traktorer, verkstäder m.m. Plåtlåda innehållande 10 st 12-kant hylsor 22-50 mm, spärrhandtag, förlängare 100/200 mm samt T-handtag." Här finns nog 36mm med + att du får en massa andra hylsor :) 749:- är rätt billigt, synd att det inte var 6-kant dock. |
|
|
Markkus- Nej. Tror inte att 36 finns med i satsen. Utav samma anledning till att du förmodligen inte finner 7mm. sexkants nyckel i en komplett sats heller. Specialstorlekar . DANNE Min bil: Länk |
|
| Nja jag tror nog den är med, i tex Julas stora hyls-satser i liknande utförande så finns 36mm med i samtliga tre (Julas egna + Kamasa). | |
|
Länk Jula har en 4/4" - 36mm hylsa som kostar 94kr... Om du "bara" har 1/2"-skaft så kan du använda en storleksövergång från 3/4" till 1/2". Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| tyvärr finns jula inte heller i umeå av någon anledning, det finns i luleå där jag bodde förut men i umeå finns f-n ingenting | |
|
...men de har postorder! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hehe...jo det verkar nästan som man snart får beställa men det verkar lite surt att beställa 1 hylsa bara |
|
| Sist jag var på Laitis så hade de en 36mm hylsa på väggen där, tror den kostade ca 150:-. Det var 1/2". Annars så kan du prova Servicehuset vid strömpilen, rätt speciella men de har en del grejer. | |
| Biltema har, typ 40kr! | |
|
Hur har det gått powder? Har du hittat någon hylsa? Jag skall till Biltema i veckan skulle kunna plocka ut en och skicka till dig om du vill. /Ian |
|
|
idde: GÄRNA!! det hade varit väldigt schysst : ) jag har letat som en tok det enda jag hittade var en traktoraffär som kunde beställa in en för 250kr inkl fakt och det känndes lite svettigt för en hylsa |
|
|
Kirrar det dra iväg ett mail till mig med din adr. så mailar jag dig när jag vart och handlat. |
|
|
Hold your horses Powder80! Var på AutoParts idag och de hade 36mm krafthyllsa på hyllan, 120:-. Köp! |
|
|
Jag köpte TengTools 36mm ringnyckel 140 kr. på Mekonomen :) Lite stor, men va fan... det ser ju ballt ut :)) DANNE Min bil: Länk |
|
|
Skrev 240 kr. tidigare men jag hittade kvittot idag och ville dela med mig... DANNE Min bil: Länk |
|
|
idde jag ska kolla upp det där som markkus sa på autoparts, så du slipper fara runt biltema och leta i onödan när jag var in sist på autopoarts sa dom att 36mm inte fanns och att dom inte trodde dom skulle få in, iofs såg säljaren inte sådär väldigt sugen ut på att hjälpa till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.