|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om någon annan förutom jag har grova problem med elen i bilen. När jag kör så kan bilen helt utan förvarning slockna helt, alla lampor, mätare, stereo ALLT slocknar. Låt stå i 1-2min sen kommer strömmen tillbaka igen. Det är inte batteriet det är fel på, det är nytt och har även testat med annat batteri. Vad kan vara galet? | |
|
Batterikablarna bör du ju ha kollat och dragit om du bytat batteri. Andra änden på pluskabeln kan sitta löst vid startmotorn, det sitter även en huvudsäkring på många modeller, brukar sitta i en plastask nära batteriet. Händer att denna ärgar av/spricker. FP |
|
|
Kablarna sitter fast i batteriet som de ska. Ska kolla vid startmotorn imorrn, även kolla upp om jag hittar någon huvudsäkring. Vart lite jobbigt idag på besiktningen när gubben skulle testa bilen. Först vela inte startspärren (jag tror det är relät till startmotorn som inte fungerar 100%) ge med sig. Sen när vi väl fått igång bilen och var påväg tillbaka till 'kontoret' så dör bilen halvvägs... stendöd. Han såg sådär lagomt less ut på min bil då, efter att ha hittat en hel burk med ljuddämpar pasta mellan två rarskarvar, hittat en bromsslang som såg ut som en gris-knorr, rotat genom bagaget efter triangeln, som låg vid reservhjulet under 40kg baslåda och fick igång stereon på maxvolym när han skulle kolla avgasvärdet, sen bökat med startspärren och tillslut äntligen kommit iväg för att få slippa mig 2minuter senare, ja då tvärdog bilen mitt ute på parkeringen :P |
|
|
Låter som en typisk besiktning:) hade nog gissat på huvudsäkringen, men det verkar ändå mystiskt... Mvh Andreas |
|
Ulke |
Kolla/byt jordflätan från batteri till kaross..... //Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.