|
|
|
|---|---|
|
mina bromskivor bak är inte hellt friska och är inte hellt dåliga heller men kan dem ge viberationer vid lätt bromsning? Är det svårt att byta bromsskivor fram? sitter hjulagret i bromskivan? 530,95,e34 touring. MVH-V8 | |
|
ohhhhhhhhhhhh bak menar jag. MVH-V8 |
|
Ulke |
Lättilätt.... Bort me hjulet, bort med oket och banka till skivan utåt så lossnar den...... Ulke |
Ulke |
Tidsåtgång 5min-1H / sida beroende på placering av tumme i handen...... :o) Ulke |
|
Kan ta åtskilligt mer tid om du inte tar bort insexskruven på skivan först ;) Om du slår på trumdelen så att du inte förstör själva skivan kan det också spara några timmar. |
|
Ulke |
Kan ta åtskilligt mer tid om du inte tar bort insexskruven på skivan först ;) Om du slår på trumdelen så att du inte förstör själva skivan kan det också spara några timmar. Om du byter på rätt bil så sparar du tid med...... Dessutom skiter återvinningen blankt i om gamla skivorna är skadade eller ej.... Man behöver ju inte överförtydliga varje moment, det är väl inga neandertalare som är här på forumet? //Ulke |
|
Allt är lätt när man vet hur man ska göra. Om man aldrig har bytt bromsskivor förut kan det vara nog så klurigt. Alltid när man ska skruva på utsatta ställen får man problem med rost och annat som gör att bultarna sitter som berg. Ett annat tips är att lossa på handbromsskruvarna, annars lossnar inte skivan. Jag höll på ett bra tag innan jag listade ut att det var handbromsen som höll fast skivan. Mvh Johan |
|
|
Ojdå Ulke, inte meningen att göra dig förnärmad...... Som Jiie säger så är allt lätt när man har gjort det någon/några gånger. Första gången är det inte alltid som man lyckas hålla blodtrycket under kontroll när saker inte går som förväntat. Om jag inte frågat första gången jag bytte en bromsskiva så skulle då inte jag ha tänkt på insexskruven, det kanske gör mig till en neanderthalare då? Ödmjukhet är en fin sak. |
|
|
tack ska ni ha MVH-V8 |
|
Ulke |
Jaja, inte så bryskt menat.... //Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.